نماینده مردم سمیرم در مجلس عنوان کرد:

آغوش باز پیک پنجم برای تعطیلات عید فطر

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک اگر مردم پروتکل‌ها را به ویژه در تعطیلات عید فطر رعایت نکنند شاهد پیک پنجم کرونا خواهیم بود.
تصویر آغوش باز پیک پنجم برای تعطیلات عید فطر

به گزارش سایت خبری پرسون، اصغر سلیمی درباره لزوم ماندن مردم در خانه با توجه به پیش رو بودن تعطیلات عید سعید فطر، با بیان اینکه خطر شیوع ویروس هندی و آفریقایی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیک چهارم کرونا شدیدتر از پیک‌های قبلی بود و مشکلاتی را برای کادر درمان و بیماران به وجود آورد مردم باید تعطیلات عید فطر را در خانه بمانند تا روند ابتلا به ویروس کرونا که هم اکنون نزولی شده است باز هم نزولی تر شود.

وی با بیان اینکه از هرگونه ساده انگاری باید پرهیز شود، گفت: نباید فریب شیب نزولی کرونا را بخوریم، چراکه اگر در تعطیلات پیش رو پروتکل‌ها را رعایت نکنیم و در خانه نمانیم ابتلا به کرونا چند برابر خواهد شد و قابل کنترل نخواهد بود و بیمارستان ها دیگر نمی توانند بیمار جدید پذیرش کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، گفت: با توجه به مصوبه دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های بسیار خوبی از ظهر روز ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت اعمال و تمام راه‌های ورودی به شهرها مسدود می‌شود که این امر نویدبخش است و در کنترل ویروس کرونا می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. مردم به هیچ وجه به مناطق گردشگری نروند تا روند شیب نزولی کرونا تداوم یابد.

سلیمی، تصریح کرد: بدون شک اگر مردم پروتکل‌ها را به ویژه در تعطیلات عید فطر رعایت نکنند شاهد پیک پنجم کرونا خواهیم بود و همین چند روز تعطیلی فاجعه بار می‌شود. منتها اگر مردم در خانه بمانند و با توجه به اینکه روند واکسیناسیون در کشور آغاز شده است می توان امیدوار بود که پیک چهارم کرونا آخرین موجی است که در کشور تجربه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واکسن‌های کنونی که در کشور به گروه‌های سنی مختلف در حال تزریق است کارایی زیادی دارند و قابل اعتماد هستند. هر واکسنی که وارد می‌شود مردم باید اعتماد کنند و از اواسط تیرماه نیز واکسن‌های داخلی استفاده خواهد شد که به مراتب قابل اعتمادتر از واکسن‌های خارجی هستند.

منبع : ایسنا

287953