نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

قانون ارزش افزوده در کشور نیازمند اصلاح اساسی است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به بخش خصوصی در سطح کلان کشور به میزان کافی وجود ندارد، گفت: قانون ارزش افزوده در کشور نیاز به اصلاحیه های اساسی دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدصالح جوکار در نشست شواری گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولتی یزد با اشاره به اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری در استان یزد مربوط به بخش خصوصی است اظهار داشت: اهمیت این بحث که دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد را در استان یزد احساس می کنیم.

وی بر ضرورت تمرکز زدایی در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: متاسفانه الان دستگاه‌های اداری استان یزد در حوزه‌های مختلف نمی‌توانند خودشان تصمیم بگیرند و حتما باید روند اداری موجود در تهران پیگیری شود و همین موضوع سبب ایجاد کندی در روند کار به ویژه برای بخش خصوصی می‌شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اهدافی که قانون‌گذار برای شورای گفت‌و‌گو در نظر گرفته، کوچک کردن اندازه دولت و توسعه دادن به بخش خصوصی است ولی ما این را عملا شاهد نیستیم.

جوکار تصریح کرد: حتی مصوبات شورای عالی سران قوا هم در این راستا نبود که به بخش خصوصی به درستی بها داده شود و درد و دل‌های فعالان بخش خصوصی هم حاکی از این موضوع است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی فعالان اقتصادی بیان می‌کنند به حدی مشکلات در روند کاری آنها وجود دارد که ما مجبوریم واحدهای کاری خود را تعطیل کرده و در خانه‌های خود بنشینیم تا حداقل سرمایه‌ای که داریم حفظ شود.


بیشتر بخوانید؛

آمریکا به دنبال شناسایی مسیرهای دور زدن تحریم‌ها توسط ایران است


وی با تاکید بر اینکه برای این موضوع باید یک سری اصلاحاتی در قانون داشته باشیم گفت: به ویژه در قانون ارزش افزوده ما نیاز به اصلاحاتی داریم و در شرایط فعلی فعلان اقتصادی گلایه‌های بسیاری نسبت به این قانون دارند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع که به بخش خصوصی توجه داشته باشیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در شرایط فعلی نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که به مشکلات بخش خصوصی دامن بزنیم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

227683

مطالب مرتبط