رئیس بسیج کارگران و کارخانه‌جات استان یزد عنوان کرد:

امنیت شغلی، پرداخت حقوق و بیمه مهمترین مطالبه جامعه کارگری

رئیس بسیج کارگران و کارخانه‌جات استان یزد گفت: مهمترین دغدغه و مطالبات کارگران در استان، امنیت شغلی، پرداخت حقوق و بیمه است که به دنبال رفع آن هستیم.
تصویر امنیت شغلی، پرداخت حقوق و بیمه مهمترین مطالبه جامعه کارگری

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سرهنگ مهدی ابویی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان یزد ۲۰۰هزار کارگر مشغول به کار هستند گفت: از این تعداد 12 هزار نفر از کارگران عضو سازمان بسیج کارگری بوده و با احتساب خانواده هایشان به 75 هزار نفر می رسند.

رئیس بسیج کارگران و کارخانه‌جات استان یزد افزود: هرچند در زمان کرونا کارگران استان های دیگر از کار اخراج شدند ولی خوشبختانه در استان یزد با وجود کارخانه‌جات مادر آمار بیکاری پایینی داشتیم.

وی با بیان اینکه به اذعان برخی از روسای کارخانه جات حتی در شرایط کرونا، افزایش قیمت دلار و مشکلاتی که بسیاری با آن مواجه شدند، ،بهبود درآمد را برایشان رقم زده ابراز داشت: در شرایط کرونایی واحدهای تولیدی کوچک بیشتر متضرر شدند و آمار بیکاران کارگری در سال گذشته به 14 هزار نفر رسید که اغلب کارگران ساختمانی بودند.

رئیس بسیج کارگران و کارخانه‌جات استان یزد اضافه کرد: البته مهمترین دغدغه و مطالبات کارگران در استان، امنیت شغلی، پرداخت حقوق و بیمه است که به دنبال رفع آن هستیم.

ابویی در پایان از توزیع بیش از 5 هزار بسته معیشتی در روز میلاد امام حسن مجتبی و روز جهانی کارگر در سطح استان خبر داد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

284516