مدیر کل کانون کارگران لرستان:

اداره تامین اجتماعی استان حق کارگران را پایمال می کند

مدیر کل کانون کارگران لرستان گفت: اداره تامین اجتماعی استان حق کارگران را ضایع می کند و زحمات این قشر زحمت کش را نادیده می گیرد. برنامه ای برای حمایت از کارگران در لرستان وجود ندارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، محمد حسن موسیوند مدیر کل کانون کارگران لرستان امروز در جمع خبرنگاران گفت: کارگران چرخ صنعت کشور را می چرخانند اما محروم ترین قشر جامعه هستند. اگر کارگران نباشند صنایع و ساخت و سازها چگونه صورت می گیرد؟ اداره تامین اجتماعی استان حق کارگران را ضایع می کند و زحمات این قشر زحمت کش را نادیده می گیرد. برنامه ای برای حمایت از کارگران در لرستان وجود ندارد. نداشتن بیمه و صندوق حمایتی ثابت عمده مشکلات کارگران لرستان است.

وی افزود: متاسفانه تامین اجتماعی پا را از قانون فراترگذاشته وبیمه کارگران ساختمانی بالای شصت سال را به اجبارقطع میکند، این درصورتی است که کارگران ساختمانی محدودیت سنی ندارند و می توانند درصورت توانایی انجام کار، تا تکمیل سوابق خود از بیمه برخوردارشوند.

موسیوند بیان کرد: شکایات زیادی از تامین اجتماعی شهرستان ازنا شده است که حتما در اولین کمیسیون کارگری فرمانداری رسیدگی خواهدشد.

وی ادامه داد:بازنشستگی کارگران ساختمانی به اجبار فراتر ازقانون است که درصورت عدم توانایی انجام کار حتما نظریه کمیسیون کارگری باید استناد شود ولی این کار در لرستان مخصوصا ازنا انجام نمی شود.

مدیر کل کانون کارگران لرستان در ادامه افزود: بالای پنجاه درصد از کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده اند، که نیازمند رسیدگی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به مشکلات کارگران ساختمانی هستیم.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

230720