یادداشت میهمان؛

از دولت جدید، بجای منافع شخصی، منافع عمومی را مطالبه کنیم

یادداشت/ممکن است در آینده نزدیک، صرف نظر از توان و داشتن شرایط مدیریتی این افراد، نوعی جنگ قدرت و مسابقه برای پست‌گیر شکل گیرد که این موضوع می تواند چالش زا و ناخوشایند شود.

تصویر از دولت جدید، بجای منافع شخصی، منافع عمومی را مطالبه کنیم

سایت خبری پرسون ـ یکی از نکات جالب توجه در روزهای تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این بود که خیلی‌ها به راحتی یک یا چند حکم، در قالب مسئول ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی به نام خود گرفته و آن را در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منتشر می‌کردند و در این میان، بعضی ها فعالیت قابل مشاهده‌ای هم برای تبلیغات نداشتند.

هرچند حمایت همه حامیان آیت الله رئیسی و این افراد، حتی در حد یک رای، خود هم قابل احترام است اما به نظر می‌رسد برخی با هدف گرفتن پست و مسند مدیریت در دولت جدید در پی دریافت و انتشار این حکم‌های پرشمار و بی‌حساب و کتاب بودند و حتی بعضی از مدیران اصلاح طلب و اعتدالی دولت کنونی هم که پیش‌بینی پیروزی آیت الله رئیسی را می‌کردند این بار، پیگیر دریافت حکم مسئولیت در ستاد وی بودند.

از این رو ممکن است در آینده نزدیک، صرف نظر از توان و داشتن شرایط مدیریتی این افراد، نوعی جنگ قدرت و مسابقه برای پست‌گیری شکل گیرد که این موضوع می تواند چالش‌زا و ناخوشایند شود.

این در حالیست که آیت الله رئیسی اعلام کرده که فقط وامدار مردم است و از افراد انقلابی و شایسته برای استفاده در دولت خود استفاده می‌کند.

بر این اساس پیشنهاد می‌شود به‌جای مطالبه پست مدیریت برای خود و منافع شخصی، بهتر است دنبال مطالبه منافع ملی و عمومی بود.

به‌عنوان مثال در کشور و در هر استان، سند جامع توسعه همه جانبه مناسب، تهیه و از دولت جدید تحقق این سند را که منفعت واقعی همه قشرهای مختلف در آن است مطالبه شود که این خود باعث پیشرفت و ترقی کشور می‌شود.

از سوی دیگر ملاک انتخاب برای مدیران و مسئولان، و ابقای مسئولیت آنان، توان سنجی و میزان موفقیت آنها در اجرای این سندهای توسعه باشد نه منافع و یا ارتباط شخصی و گروهی برخی افراد و یا بعضی از نمایندگان مجلس.

نباید از این مهم غافل بود که راه توسعه و رشد جامعه، برنامه محوری، خودباوری، تلاش فراوان، پرهیز از حاشیه، استفاده از افراد شایسته و ترجیح دادن منافع عمومی بر منافع شخصی و حزبی است.

نویسنده: رسول مرادی ـ کارشناس رسانه

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

307744