اختصاص ۳۲ هزار هکتار از اراضی سمنان به کشت خوشه های طلایی گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۳۲ هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافت.
تصویر اختصاص ۳۲ هزار هکتار از اراضی سمنان به کشت خوشه های طلایی گندم

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال زراعی جدید ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ حدود ۳۲ هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافت.

لطف‌الله رضایی افزود: ۳۲ هزار و ۲۴۰ هکتار مجموع کشت گندم در استان سمنان به روش دیم و آبی است که از این وسعت ۲۱ هزار و ۵۴۰ هکتار مربوط به کشت گندم آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار مربوط به کشت دیم است.

وی گفت: در کشت دیم تنها بارش‌های آسمانی تأمین‌کننده آب مورد نیاز کشتزار و زمین کشاورزی است و این روش از آبیاری و کشت مربوط به مناطق شرق استان سمنان و بیشتر مربوط به شهرستان میامی است.

رضایی با بیان اینکه بخش عمده کشت گندم در استان مربوط به شهرستان میامی است گفت: وسعت اراضی کشاورزی زیر کشت گندم در استان سمنان سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ حدود ۳۲ هزار و ۱۹۰ هکتار بود که امسال در حدود یک دهم درصد افزایش یافت و سیاست توسعه سطح زیر کشت گندم در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان افزود : پارسال و امسال ۲ هزار و ۷۰۰ تن بذر گندم گواهی شده در استان سمنان تولید و هزار تن از دیگر استان‌ها به منظور رفع نیاز در کشت گندم تامین شد تا کشاورزان دغدغه‌ای نداشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

278996