معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر:

رشد صعودی مبتلایان به کرونا شرایط را خطرناک کرده است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر گفت: در حال حاضر اوضاع هر روز وخیم تر و بدتر می شود و شاهد رشد صعودی مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ و میرها در شهرستان ملایر هستیم.
تصویر رشد صعودی مبتلایان به کرونا شرایط را خطرناک کرده است

به گزارش پرسون از همدان، حسین فارسی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر اظهار کرد: هم اکنون ملایر همانند دیگر مناطق کشور در وضعیت حاد و قرمز کرونایی قرار دارد و باید تدابیر حالت بحرانی برای این شهر اتخاذ شود.

وی اصلی‌ترین عامل در روند صعودی شیوع ویروس کرونا را تداوم ترددها، دورهمی‌های خانوادگی و تجمع بیان کرد و افزود: این در حالیست که مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها بی‌توجه شده‌اند و عادی‌انگاری کرونا در جامعه شرایط را خطرناک کرده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه شرایط هر روز بدتر و وخیم‌تر می‌شود، تاکید کرد: اگر مردم حساسیتی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته باشند، هفته‌های بعد طبق اعلام مسئولان بهداشت و درمان، شرایط کرونایی بدتری را تجربه خواهیم کرد.

فارسی ادامه داد: وضعیت ما اکنون مانند شرایط جنگی است و مهمترین اقدام اقناع‌گری مردم و ایجاد حساسیت بین آنان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حتی‌الامکان ماندن در خانه است.

وی با اشاره به رشد صعودی شمار مبتلایان، بیماران بستری و میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این شهرستان، گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و در صورت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار، بدون هیچ اغماضی پلمب خواهند شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ضمن تاکید بر تداوم نظارت و بازرسی ۲۰ گروه بر واحد‌های صنفی، اماکن عمومی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، بیان کرد: تیم‌های نظارت و بازرسی علاوه بر رینگ مرکزی شهر، رینگ دوم و سوم به ویژه کمربندی‌ها را در اولویت بازرسی‌ها قرار می دهند.

بستری ۳۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز دراین جلسه گفت: اکنون در بدترین شرایط کرونا به سر می‌بریم و روند ابتلا، بستری و مرگ و میر به مراتب بدتر از سه پیک قبلی است.

محسن ترکاشوند افزود: در حال حاضر ۳۰۱ بیمار کرونایی در سه بیمارستان ملایر بستری هستند و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این شهرستان پر شده که این نشان دهنده شرایط به شدت خطرناک و بحرانی شهرستان است.

هم اکنون تمامی شهرستان‌های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی همدان روز گذشته ۲۱ نفر دیگر در استان همدان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. همچنین تاکنون ۲ هزار و ۴۳۸ نفر در ملایر به این ویروس مبتلا شده اند.

284184

مطالب مرتبط