با هدف حمایت از تولید در کیش اجرا می شود:

طرح اولویت بندی صنایع تولیدی با محوریت شاخص اشتغالزایی

مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد کیش تاکیدکرد: تسهیل شرایط فعالیت و ایجاد زیر ساخت های لازم برای حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان وصنعتگران محور اصلی فعالیت این سازمان است.

تصویر طرح اولویت بندی صنایع تولیدی با محوریت شاخص اشتغالزایی

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حمید مسکین نواز مدیر صنایع این سازمان با اشاره به نقش مهم صنایع تولیدی دررونق اقتصادی منطقه و رشد صادرات گفت:درسال" تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" با هدف حمایت از تولید، مطالعه طرح اولویت بندی صنایع تولیدی کیش با توجه به شاخص های درآمدزایی و اشتغال آغاز شده که تا اواخر اردیبهشت نهایی می شود.

وی با بیان اینکه در این طرح صنایع مورد نیاز مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: تهیه این طرح علاوه بر تعیین اولویت ها دراعمال سیاست های تشویقی ، یک نقشه راهبردی برای توسعه صنعت جزیره کیش است که ما را درنیازسنجی کاربردی صنایع کیش کمک می کند.

مسکین نواز تصریح کرد: در راستای رفع نواقص و دستیابی به اطلاعات تازه و کافی ، اطلاعات این طرح در پایان سال بازنگری می شود.

مدیر صنایع کیش حمایت از صنایع دانش بنیان راسرلوحه فعالیت ها و رویکرد اصلی مدیریت صنایع سازمان درسال1400 عنوان کرد و افزود: سال گذشته نیزشهرک اختصاصی فناوری و دارویی پزشکی با همکاری موسسه علوم و فنون به فعالیت حوزه های دانش بنیان اختصاص یافت ، که بر اساس جلسات برگزار شده وپیگیری های متعدد، زیر ساخت های این شهرک تا اواسط سال اجرا وآماده بهره برداری می شود.

وی تصریح کرد درشهرک های صنعتی زمین به صورت استیجاری دراختیار بهره برداران واحدهای صنعتی قرارمی گیرد ودر طول دوره عملیات اجرای ساختمان توسط بهره برداران ،مدیریت صنایع نیز بر ساخت زمین های تخصیصی و رسیدن به مرحله بهره برداری از واحدهای صنعتی نظارت دارد.

وی افزود: در بحث پشتیبانی ازصنایع و مانع زدایی ها ، مهم ترین گام کاهش بروکراسی اداری است که ما این هدف را در سه بخش ، درون واحدی، درون سازمانی و برون سازمانی پیگیری می کنیم.

مدیر صنایع کیش اظهار داشت :بازرسی های منظم و گسترده یکی ازمهم ترین راهکارهای احصاء مشکلات صاحبان صنایع و شناخت موانع فعالیت آنهاست. به همین دلیل همکاران مدیریت صنایع با بازرسی های دوره ای و منظم تلاش می کنند شرایط فعالیت تولیدکنندگان در کیش تسریع و تسهیل شود.

وی تاکیدکرد: همکاران این مدیریت با رویکرد حمایت همه جانبه ازصنعتگران و کاهش بروکراسی با تلاش بسیار درخواست های مراجعان را درکوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه رسانده و حتی روند صدوربرخی مجوزها راکه درشرایط معمول چند روز زمان نیازدارد درچند ساعت انجام داده اند.

مدیرصنایع افزود: در مواقع بروز اختلال در سامانه پنجره واحد اقتصادی، تمهیداتی جهت جلوگیری از توقف صدور مجوزهای تولید انجام میشود تا مراجعان در گیر و دار روند اداری معطل نشوند.

مسکین نوازبا اشاره به اینکه وجود346 واحدصنعتی و فعالیت بیش از 5200 نفر دراین واحدها بیانگرحجم گسترده فعالیت های صنعتی در جزیره کیش است تاکیدکرد: انتظار می رود تا همه بخش های درون و برون سازمان درجزیره کیش نسبت به رفع مشکلات بخش صنایع و اصلاح برخی ساختارهای موجود درجهت بهینه سازی شرایط فعالیت صنعتگران اهتمام جدی داشته باشند.

وی تامین انرژی و آب و برق موردنیاز رامهم ترین زیرساخت بخش صنعتی کیش عنوان کرد و اظهار داشت: تامین آب و برق و همچنین زیر ساخت های عمرانی ازجمله آسفالت معابر برخی شهرک های صنعتی ازاولویت های مهمی است که امید می رود همه دست اندرکاران برای رفع آن اهتمام ورزیده و بکوشند با رونق صنعت منطقه به رشد اقتصادی کشور کمک کنند.

مدیرصنایع کیش با اشاره به اینکه در منطقه 2 شهرک6 صنعتی هم نبود برق ازجمله مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی است گفت: باپیگیری های مکرر مقرر شد تا پایان شهریور این مشکل هم با ایجاد انشعاب برق دراین منطقه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه درمنطقه 1 شهرک 6صنعتی هم آسفالت نبودن معابر مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی ایجادکرده است گفت: گرد و خاک ناشی ازتردد وسایل نقلیه برروی معابر آسفالت نشده، سبب کندی در امر تولید می گردد.

ساماندهی شهرک 4 صنعتی کیش از دیگر مواردی بود که مدیریت صنایع عنوان کرد و گفت: با هدف حمایت از تولید وبا کمک حوزه عمرانی، طرح ساماندهی شهرک صنعتی 4 نیز در حال بررسی می باشد.

لازم به ذکراست درحال حاضر بیش از5200 نفر در 346 واحد صنعتی و خدمات صنعتی کیش در زمینه تولید "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی"، سردخانه و انبارها در این منطقه فعالیت می کنند.

284018