در سال 99 ؛

193 قلم شی تاریخی و فرهنگی در آذربایجان شرقی حفاظت، مرمت و ساماندهی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از حفاظت، مرمت و ساماندهی ۱۹۳ قلم، شی تاریخی و فرهنگی استان در سال ۹۹ خبر داد.
تصویر 193 قلم شی تاریخی و فرهنگی در آذربایجان شرقی حفاظت، مرمت و ساماندهی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده با بیان این‌که موزه‌ها ابزاری مهم برای تبادل و غنی‌سازی فرهنگ‌ها میان جوامع هستند، گفت: با توجه به اهمیت و ارزش محتوایی آثار موجود در موزه‌های تحت پوشش اداره کل و ایجاد بستر مناسب برای بازدیدهای کیفی، اقداماتی نوین در تمامی موزه‌های آذربایجان شرقی طی سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای سیستم‌های الکترونیکی و حفاظتی در موزه‌های استان، گفت: تمامی موزه‌های تحت پوشش میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در سطح استان به سیستم‌های الکترونیکی و حفاظتی مجهز شدند.

وی اظهار کرد: از جمله موزه‌های مجهز شده به بلیت الکترونیکی می‌توان به موزه‌های آذربایجان، مشروطه، قاجار، سنجش، عصر آهن، کبود، قرآن و کتابت در کلان‌شهر تبریز و موزه ایلخانی مراغه، باغ مزار شیخ شهاب‌الدین اهری، موزه عشایر سراب، کلیسای سنت استپانوس، موزه صفوی بناب اشاره کرد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، حمزه زاده افزود: طی سال گذشته حفاظت و مرمت ۷۰ قلم اشیا و ساماندهی و مستندسازی ۱۲۳ قلم اشیای فرهنگی تاریخی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

منبع: ایسنا

283698