فرمانده انتظامی کردستان در گفت وگو با پرسون:

قاچاقچیان عتیقه در دام پلیس/ 17 شی تاریخی کشف شد

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به کشف 17 شی تاریخی و قدیمی از دست قاچاقچیان، بیان داشت: اخباری مبنی بر فعالیت و عبور و مرور مشکوک برخی از افراد در محوطه های تاریخی شهرستان قروه به ماموران پلیس امنیت رسید.

کردستان ـ سردار علی آزادی؛ فرمانده انتظامی کردستان در گفتگو با خبرنگار پرسون عنوان کرد: نیروی انتظامی در بحث مبارزه با قاچاق کالا، ارز و نیز قاچاق عتیقه جات و اشیاء تاریخی همواره کوشا بوده است و در مدت یکسال گذشته اشیا قیمتی و تاریخی زیادی از سودجویان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه برخی از سودجویان اقدام به حفاری های غیرمجازی در سطح استان کردستان می کنند لذا از شهروندان درخواست داریم که هرگونه حرکت مشکوک در اماکن تاریخی را با پلیس در میان بگذارند.

سردار آزادی با اشاره به کشف 17 شی تاریخی و قدیمی از دست قاچاقچیان، بیان داشت: اخباری مبنی بر فعالیت و عبور و مرور مشکوک برخی از افراد در محوطه های تاریخی شهرستان قروه به ماموران پلیس امنیت رسید.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: بنابراین موضوع در دستور کار قرار گرفت و بعد از انجام اقدامات اطلاعاتی تعداد زیادی از اشیاء قدیمی و ارزشمند تاریخی در یکی از منازل شهر قروه کشف گردید.

این مقام انتظامی در ادامه سخنان خود تشریح کرد: در این عملیات 17 شی تاریخی به همراه دو دستگاه گنج یاب از قاچاقچان عتیقه کشف و ضبط گردید.

سردار آزادی در پایان سخنان خود تاکید کرد: دو نفر در رابطه با این پرونده قاچاق اشیا عتیقه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

براساس این گزارش کارشناسان میراث فرهنگی استان کردستان ارزش این اشیاء تاریخی را بالغ بر 500 میلیون تومان ارزیابی کرده اند.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

246154