فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان:

کشف ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان‌های جنوبی کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: از ابتدای آذرماه جاری تاکنون ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستانهای جنوبی استان کشف شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، سرهنگ "سیدعلی حسینی" با اشاره به اینکه ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستانهای جیرفت، کهنوج، قلعه گنج و رابر از طریق جلب مشارکت های مردمی به دست آمده است، افزود: تعدادی از اشیا مذکور تعیین قدمت شده است و قدمت مابقی اشیا نیز به زودی توسط کارشناسان باستانشناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه اشیا کشف شده در شهرستان جیرفت شامل هفت کاسه و کوزه سفالی و سنگ صابونی و همچنین یک قطعه فلزی می شود، اظهار کرد: قدمت این اشیا به هزار سوم قبل از میلاد و پس از میلاد برمی گردد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و آموزش منجر به جلب مشارکت های مردمی در شهرستانهای جنوبی استان کرمان شده است، افزود: با توجه به اینکه بیشترین تعداد محوطه های باستانی و اماکن تاریخی در جنوب استان کرمان قرار دارد برگزاری جلسات متعدد آموزشی و همفکری با اقشار مختلف این مناطق منجر به کشف بالای اشیا تاریخی از طریق جلب مشارکت های مردمی شده است.

حسینی بیان کرد: در ماه گذشته ۶۴ جلسه با دستگاه‌های همیار همچون محیط زیست، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی، ائمه جمعه، شهرداریها، شورای شهر، معتمدین محلی و... برگزار شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت ۲۴ ساعته از تمامی اماکن تاریخی و محوطه های باستانی سطح استان کرمان مراقبت میکنند.

منبع: ایسنا

222319