رییس هیات شطرنج استان زنجان خبر داد:

تنور داغ شطرنج در مسابقات آنلاین

رییس هیات شطرنج استان زنجان، از برگزاری مسابقات رشته ورزشی شطرنج به صورت آنلاین خبر داد و گفت: این سبک برگزاری شطرنج با توجه به شیوع ویروس کرونا، لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی و تعطیلی فعالیت در باشگاه ها، صورت گرفته و منجر به داغ ماندن تنور رشته ورزشی شطرنج زنجان شده است.

تصویر تنور داغ شطرنج در مسابقات آنلاین

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، وحید خالصی، روز سه شنبه با بیان اینکه شطرنج بازان زنجان از برگزاری مسابقات آنلاین استقبال خوبی می کنند، افزود: در این شرایط کرونایی که فعالیت‌های ورزشی تحت تاثیر قرارگرفته و باشگاه ها تعطیل شده اند رقابت های آنلاین، طرفداران زیادی را پیدا کرده و این انگیزه در میان شطرنج بازان برای فعالیت در منزل را بیشتر کرده است.

وی اظهار داشت: برگزاری مسابقات آنلاین شطرنج موجب جلب و جذب خانواده ها به این رشته ورزشی شده که این فرصت خوبی است تا شطرنج استان به لحاظ تعداد ورزشکاران رشد و توسعه بهتر و بیشتری یافته و در دل خانواده ها جا افتاده تر شود.

خالصی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون (۲۹ روز فروردین ماه) سه دوره مسابقات استانی شطرنج قهرمانی به صورت آنلاین در شهرستان های زنجان و ابهر برگزار شده است که در مجموع قریب ۳۰۰ نفر در این رقابت ها شرکت کردند.

وی تصریح کرد: ۹ فروردین ماه مسابقات شطرنج آنلاین قهرمانی استان به مناسبت گرامیداشت نیمه شعبان به همت سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری زنجان با شرکت ۷۰ زن و مرد و به صورت روش آرنا برگزار شد که در پایان میثم خطیبی، بهار کاظمیان و سید فرزاد جعفری پور، به ترتیب عناوین نخست تا سوم را کسب کردند.

خالصی افزود: ۲۰ فروردین ماه نیز تنها باشگاه خصوصی "ملکه ذهن" زنجان مسابقات استانی شطرنج "جام پرنیایی" با شرکت ۹۰ نفر زن و مرد به صورت آنلاین و به روش آرنا برگزار کرد که در پایان محدثه عبدزاده، مائده یوسفیان و مهسا علوی در بخش بانوان و میلاد شاه‌علی، بهادر کاظمیان و احسان پنجعلی در بخش مردان، اول تا سوم شدند.

وی ادامه داد: ۲۷ فروردین ماه نیز مسابقات شطرنج به روش سوییسی با شرکت ۱۳۷ شطرنج باز زن و مرد برگزار شد که جوایز آن از سوی هیات شطرنج استان زنجان تامین و در اختیار نفرات اول تا سوم قرار گرفت.

منبع: ایرنا

283603