به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی صادقی نیارکی امروز در جریان افتتاح خطوط تولید ماشین لباسشویی در یکی از شرکتهای داخلی در جمع خبرنگاران، افزود: سیاست وزارت صنعت تقویت برندهای ملی، افزایش عمق ساخت داخل تولیدات داخلی و تولید محصولات صادرات محور است.
وی بیان داشت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مجلس و دیگر ارگان ها، همچنین مطابق سیاست های کلان کشوری و سیاست های وزارت صنعت، بازگشت بدون جبران مافات برندهای مطرح خارجی به کشور بسیار بعید است.
این مقام مسوول ادامه داد: به طور حتم برندهایی که به دنبال بازگشت به بازار ایران هستند باید سرمایهگذاری مستقیم را در دستور کار خود قرار داده و رضایت شرکای ایرانی خود را جلب کنند، در غیر اینصورت ما مخالف بازگشتشان بوده و به طور حتم از برندهای ملی خودمان حمایت میکنیم.
وی یادآور شد: سال ۹۷ با خروج دو شرکت بزرگ کره ای یعنی ال. جی و سامسونگ از ایران، سال سختی برای شرکتهای داخلی شان رقم خورد، اما سال ۹۸ شرکتها به این فکر افتادند که با استفاده از امکانات داخلی و سرمایهگذاری روی نوآوری، پلتفرم و برندهای خود اقدام کنند.
صادقی نیارکی اظهار کرد: به طور حتم در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وضعیت بهتری را در صنعت لوازم خانگی شاهد خواهیم بود و بازار داخل تامین شده و حتی شرکتها باید به فکر توسعه صادرات باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز مجموعه اقدام ها در وزارتخانه به گونه ای است که بخش عمده مواد اولیه داخلی مورد نیاز از جمله فولاد، مس، آلومینیوم، مواد پتروشیمی و پلیمر ها در داخل تامین میشود و فقط در برخی موارد از جمله تأمین ورق سرد کمبودهایی وجود دارد.
وی اضافه کرد: با تعریف یک پروژه سه میلیون تنی تولید ورق سرد که پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی داشته و همچنین طرح های دیگری در حوزه پلیمر و پتروشیمی، به زودی در تامین این اقلام نیز خودکفا شده و حتی مازاد آن را به خارج صادر خواهیم کرد.
به گفته صادقی، بحث عرضه اختصاصی برخی مواد اولیه برای صنایع لوازم خانگی و خودرو کمک کرده تا با قیمتهای پایه و بدون رقابت بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را دریافت کنند.
صادقی نیارکی، همچنین به مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت اشاره کرد که روش های تامین ارز متنوعی را برای واحدها پیش بینی کرده تا راحت تر بتوانند به استفاده از ارز مورد نیاز خود بپردازند.