وزیر بهداشت در همدان مطرح کرد؛

پوشش قوی واکسیناسیون مقابله با کرونا در اردیبهشت ماه

وزیر بهداشت گفت: در اردیبهشت ماه پوشش قوی واکسیناسیون مقابله با کرونا در کشور انجام می شود.
تصویر پوشش قوی واکسیناسیون مقابله با کرونا در اردیبهشت ماه

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ستاد مقابله با کرونا استان همدان با اشاره به پوشش واکسیناسیون قوی در اردیبهشت، اظهار کرد: هرچند برخی در عرصه واکسیناسیون ایران خباثت می‌کنند و به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند اما تا ۲۰ روز دیگر با واکسن وارداتی و واکسن تولید داخل و پوشش بالای واکسیناسیون ، روسیاهی برای آن ها خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امروز گرفتار موج سنگین از یک ابتلای سنگین با یک ویروس به شدت سرایت کننده ، هستیم، افزود: پیش‌تر گفته بودم که خودتان را برای درگیری با یکی از سنگین‌ترین مهاجمان بیولوژیک جهان تا به امروز آماده کنید و تمام این روزها را با توجه به رصد ۱۴ ماهه و اصول علمی پیش‌بینی کرده بودم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شیوع بالای ویروس کووید ۱۹ در کشور افزود: هفته آینده وضع خیلی بدتر از این هفته خواهد شد کما اینکه وضع این هفته از هفته قبل بدتر است و ما روزهای به شدت سختی داریم.

نمکی ادامه داد: ما در هیچ کجای کشور کمبود دارو نداریم و با وجود اینکه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کمتر از سال آرام ۹۷ ارز گرفتیم اما هم‌اکنون در هیچ کجای کشور کمبود دارو نداریم که البته این به معنای مصرف دارو خارج از پروتکل‌ها نیست.

وی با اشاره به میران فوتی‌های کووید ۱۹ همدان در ایام عید نوروز، ادامه داد: همدان در شب عید تنها هفت بیمار داشت در حالی که شب گذشته هزارو ۴۵۲ بیمار از انواع بسیار خطرناک این ویروس در این استان بستری شدند که در بین آن ها اقشار مختلف مردم از سرباز، مردم و مسئولان به چشم می‌خورد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما سیاسی نیستیم و برای تضعیف و یا تقویت جریان سیاسی گام برنداشتیم. برای ما مصالح ملی و عزت جمهوری اسلامی و سلامت مردم مهم است.با توجه به دلایل متعددی که به آن ها ایمان دارم، با استمرار آبرومندانه جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی، این مرحله را خواهیم برد اما گفتمان ما بر این است که این مرحله سنگین می‌تواند کشور را درنوردد و ما را گرفتار کند و این یک نظر کارشناسی است.

ده نمکی خاطرنشان کرد : شاید سیاست مداران از این آشفته بازار استفاده یا سوءاستفاده کنند اما این مشکل ما نیست. ما در نظر کارشناسی خود غرض و یک سو نگری نداریم و اگر روزی وزارت بهداشت خارج از این محدوده پا گذاشت فاتحه آن خوانده است.

282630