مسئول نقاهت‌گاه‌های استان زنجان خبر داد:

نقاهتگاه‌ها؛ تکیه گاهی برای بیمارستان‌های تکمیل شده

مسئول نقاهت‌گاه‌های استان زنجان از آمادگی نقاهت‌گاه‌ها جهت پذیرش و ارائه خدمات رایگان به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: این مراکز پشتوانه محکمی در صورت تکمیل شدن ظرفیت‌های استان زنجان است.

تصویر نقاهتگاه‌ها؛ تکیه گاهی برای بیمارستان‌های تکمیل شده

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، نقی خلفی با بیان اینکه از ۱۷ فروردین‌ماه پارسال تاکنون حدود ۱۵۰۰ بیمار در نقاهت‌گاه‌های استان پذیرش شده و با سلامتی این محل را ترک کردند، اظهار کرد: در هر یک از شهرستان‌های استان زنجان به جز شهرستان زنجان یک نقاهت‌گاه داریم.

وی با بیان اینکه در گذشته شش نقاهت‌گاه در شهرستان زنجان فعال بود، افزود: در حال حاضر دو نقاهت‌گاه در این شهرستان در ورزشگاه مادران و کودکان و سالن ورزشی پیام مخابرات فعال است که تاکنون بیماری در سالن پیام مخابرات دوران نقاهت خود را سپری نکرده است.

این مسئول با بیان اینکه همه خدمات ارائه شده در نقاهت‌گاه‌های استان زنجان رایگان است، تصریح کرد: نقاهت‌گاه‌ها با پزشک متخصص، پرستار و پرسنل مجرب مشغول ارائه خدمات هستند ولی نقاهت‌گاه‌ها پرسنل مخصوص و ثابت برای خود ندارند، بلکه نیروی فوریت‌های پزشکی برای اضافه‌کاری در نقاهت‌گاه‌ها مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مسئول نقاهت‌گاه‌های استان با بیان اینکه مدت زمان بستری بیماران مبتلا به کرونا در نقاهت‌گاه‌ها به مدت ۱۴ روز است، گفت: به ترتیب در شهرستان‌های زنجان ۵۵۰ تخت و ابهر ۱۰۰ تخت فعال است و در شهرستان‌های خدابنده و طارم به دلیل اینکه هنوز ظرفیت بیمارستان‌های آنان تکمیل نشده است، بیماری پذیرش نشده است.

خلفی با بیان اینکه نقاهت‌گاه‌ها پشتوانه امنیتی برای زمان‌هایی که ظرفیت پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها تکمیل شده باشد، هستند، اظهار کرد: در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان زنجان، نقاهت‌گاه‌های این استان آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند.

وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی بیشتر برای حوادثی مانند جنگ، سیل، زلزله و غیره کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: نقاهت‌گاه‌های استان می‌توانند نقش بیشتری را برای خدمت‌رسانی به بیماری کرونا نسبت به بیمارستان صحرایی داشته باشند.

منبع: ایسنا

282541