بیش از ۳۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض ارشاد گیلان به اهالی فرهنگ و رسانه؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه شیوع کرونا موجب تعطیلی فعالیت‌ها، بیکاری و زیانهای جبران ناپذیر به اهالی فرهنگ و رسانه شده است گفت: بطی یکسال اخیر یش از ۳۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان که عضو صندوق اعتباری هنر هستند، پرداخت شده است.
تصویر بیش از  ۳۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض ارشاد گیلان به اهالی فرهنگ و رسانه؛

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، فیروز فاضلی روز سه شنبه گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با شیوع کرونا یکی از قشرهای به شدت آسیب دیده در نقاط مختلف کشور هستند که تعطیلی فعالیت‌هایشان موجب بیکاری و زیان‌ جبران ناپذیری به آنان شده است.


وی اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همزمان با سراسر کشور از همان ابتدای شروع بحران کرونا با فراخوان و دعوت از اعضای صندوق اعتباری هنر استان برای دریافت هنرکارت، اقدام به حمایت و پشتیبانی هنرمندان کرده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: تا کنون بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان برای عضویت در این صندوق اقدام کرده‌اند و پس از ارائه مدارک و مستندات، عضویت دو هزار و ۵۴۵ نفر از آنان در رسته‌های روزنامه‌نگاران، فعالان قرآنی، نویسندگان، کانون‌های مساجد و هنرمندان تجسمی، سینمایی، موسیقی و نمایشی صندوق اعتباری هنر نهایی شده است.


فاضلی یادآور شد: در این مدت بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از این اعضاء برای دریافت هنرکارت خود اقدام کرده‌اند که کارت هزار و ۲۱۹ نفر از آنان صادر و تحویل داده شده است که توانستند با استفاده از این کارت مبلغ ۳۰ میلون ریال را طی ۲ مرحله دریافت نمایند.


وی خاطرنشان کرد: تعدادی از هنرمندان عضو این صندوق که هنرکارت آنها صادر شده و به هر دلیلی کارت به دست آنها نرسیده یا رمز کارت خود را دریافت نکرده بودند با مراجعه به بانک آینده و با در دست داشتن مدارک شناسایی، اقدام به دریافت مبلغ واریزی به هنرکارت خود نمودند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حمایت از هنرمندان را از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید عنوان و تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه‌اندازی صندوق اعتباری هنر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حمایت می‌کند.


فاضلی، توزیع هنرکارت را گامی مهم در راستای ارائه خدمات به اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: همه خدمات صندوق اعتباری هنر از طریق این کارت ارائه می‌شود.


وی با بیان اینکه هنرمندان سالمند مستمری‌بگیر نیز با استفاده از همین کارت، به‌صورت بلاعوض ماهانه مورد حمایت قرار خواهند گرفت، افزود: علاوه بر این، برخی هنرمندان شناخته شده نیز در صورت تکمیل و ارسال اطلاعات مورد نیاز زیرپوشش قرار می‌گیرند.


این مسئول ادامه داد: هنرمندان دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر نیز دریافتی ماهانه‌ای دارند که به‌واسطه همین کارت، مبالغی به صورت ماهانه برای آنان واریز می‌شود.


فاضلی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۳۸۹ نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر در استان گیلان با حمایت این صندوق تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند و ۹۰۷ نفر نیز از خدمات بیمه تکمیلی صندوق برخوردارند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: آن دسته از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه گیلان که تا به حال اقدام به عضویت در صندوق اعتباری هنر نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به تارنمای صندوق به‌نشانی https://www.honarcredit.ir و ارائه مستندات به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان اقدام به نام‌نویسی کنند.

282086

مطالب مرتبط