معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان؛

هنرمندان بیشترین آسیب را در دوران کرونا متحمل شدند/ مسئولان حمایت‌های خود را از این حوزه ملموس‌تر کنند

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه بخش هنر و هنرمندان بیشترین آسیب‌ها را از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت در  یک سال گذشته محتمل شده‌اند کفت: بسیاری از هنرمندان و فعالان رشته‌های مختلف هنری فعالیتشان به گونه‌ای بوده که شرایط استفاده از فضای مجازی برای امرار معاش را نداشته و به همین واسطه با قاطعیت می‌توان عنوان کرد که فعالیت‌های هنری بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده‌اند.
تصویر هنرمندان بیشترین آسیب را در دوران کرونا متحمل شدند/ مسئولان حمایت‌های خود را از این حوزه ملموس‌تر کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سید امیر مصباح ، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: با توجه به شیوع موج چهارم کرونا و بازگشت دوباره محدودیت‌ها در استان ، فعالیت‌های هنری اعم از آموزشگاه‌های موسیقی، سینماها، تئاتر‌ها جز مشاغل گروه سه بوده و اجازه فعالیت در شهر‌های قرمز و و نارنجی را نخواهند داشت.

او با اشاره به اینکه در نامه‌ای تعطیلی فعالیت‌ها به همه بخش‌های هنری اعلام شده است، افزود: قطعاً با وجود همه آسیب‌های مالی و اقتصادی که کرونا به بخش هنر و هنرمندان و فعال در بخش‌های مختلف وارد کرده، اما هیچ چیز مهم‌تر از سلامت هنرمندان، هنرجویان و هنرآموزان نیست.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه بخش هنر و هنرمندان بیشترین آسیب‌ها را از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت در یک سال گذشته محتمل شده‌اند، گفت: پارسال بعد از کنترل نسبی کرونا شاهد آغاز فعالیت کسب و کار‌های مختلف بودیم، اما فعالان بخش‌های مختلف هنری شاید از معدود کسب و کار‌هایی بود که با وجود آغاز فعالیت‌ها همچنان در سکوتی مرگبار به سر می‌بردند.

مصباح با اشاره به اینکه نگاه‌ها به بخش هنر و هنرمندان باید از سوی مسئولان ملی و استانی ویژه باشد، افزود: بسیاری از هنرمندان و فعالان رشته‌های مختلف هنری فعالیتشان به گونه‌ای بوده که شرایط استفاده از فضای مجازی برای امرار معاش را نداشته و به همین واسطه با قاطعیت می‌توان عنوان کرد که فعالیت‌های هنری بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده‌اند.

او با تأکید بر اینکه همچنان معتقدیم که حفظ سلامت هنرمندان و فعالان هنری مهم‌ترین موضوع در سایه شیوع ویروس کرونا است، گفت: مسئولان نیز باید حمایت‌های خود از این حوزه را ملموس‌ترکنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین موضوع امید آفرینی در سطح جامعه با توجه به تغییر سبک زندگی بعد از شیوع کرونا و کاهش ارتباطات جمعی است، افزود: با توجه به سخت‌تر شدن شرایط به واسطه شدت انتشار و انتقال کرونا و آسیب‌های روحی و روانی در میان جامعه از هنرمندان انتظار می‌رود که همانند پارسال در زمینه تولید برنامه‌های شاد و مفرح و انتشار در بستر فضای مجازی گام بردارند.

مصباح با تأکید بر اینکه امروز کادر درمان و پرستاران در بیمارستان جهاد گونه عمل می‌کنند و با وجود خستگی یک ساله همچنان پای کار هستند، تصریح کرد: هنرمندان نیز که در تمام صحنه‌های سخت در کنار مردم بوده‌اند این بار نیز باید همانند روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا علاوه بر ترغیب مردم به رعایت بیشتر دستور العمل‌های بهداشتی و حضور در منزل با تولید آثار شاد و مفرح زمینه امید آفرینی و نشاط اجتماعی را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی فراهم کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

282032

مطالب مرتبط