معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

کرونا برای آشتی هنرمندان با فضای مجازی میانجی‌گری کرد

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سال پیش سالی بسیار سختی برای فرهنگ و هنر کشور بوده است.

تصویر کرونا برای آشتی هنرمندان با فضای مجازی میانجی‌گری کرد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ایرج‌ داوودبیگی در رابطه با وضعیت هنر و هنرمندان استان زنجان، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، هنرمندان استان زنجان فعالیت خوبی داشته‌ و در این مدت با استفاده از پتانسیل‌های فضای مجازی و یا اگر شرایط مهیا بوده، فعالیت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این عرصه حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هنرمندان استان زنجان در این مدت پویا بوده‌اند، افزود: هنرمندان استان در حوزه‌های مختلف هنری که امکان فعالیت در فضای مجازی بوده، توانسته‌اند برنامه‌های مختلفی همچون برگزاری جشنواره، نمایشگاه و مسابقه را داشته باشند. همچنین در حوزه هنرهای تجسمی نیز تولیداتی را در راستای کاهش استرس جامعه و افزایش آگاهی در رابطه با ویروس کرونا شاهد بودیم.

این مسئول با اشاره به اینکه کرونا باعث شد نگاه هنرمندان به فضای مجازی بیشتر شود، تصریح کرد: هنرمندان در دوران پساکرونا نیز کماکان باید از ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای توسعه فرهنگ و هنر کمک بگیرند و قطعاً در آینده ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فضای مجازی بالاتر خواهد بود. البته فضای مجازی معایبی نیز دارد که باید کارشناسان این حوزه آسیب‌هایی که ممکن است این فضا به هنر یا خانواده‌ها وارد کند را بررسی کرده و روی آن‌ها کار شود تا میزان آسیب کمتری را شاهد باشیم.

داوودبیگی با بیان اینکه پارسال، سال بسیار سختی برای فرهنگ و هنر کشور بود و هنرمندان متحمل آسیب زیادی شدند، ادامه داد: خسارت عظیمی بر پیکره هنر و هنرمند وارد شده‌ است که در همین راستا وزارت فرهنگ و ارشاد نیز تلاش کرد تا با اجرای برنامه‌هایی، حامی هنرمندان باشد. امیدواریم هنرمندان به تولید آثار خود ادامه دهند تا کم‌کم و با تزریق واکسن به شرایط عادی برگردیم و هنرمندان بتوانند کارهای خوبی را همراه با مخاطبان خود به روی صحنه ببرند.

وی در رابطه با نحوه فعالیت هنرمندان نیز خاطرنشان کرد: نحوه فعالیت هنرمندان در هر شهر با توجه به رنگ‌بندی کرونایی آن شهر تعیین می‌شود و در شرایط نارنجی، گروه‌های تئاتر می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی فعالیت داشته‌ باشند. آموزشگاه‌های هنری و فرهنگ‌سراها نیز در شرایط کرونایی زرد می‌توانند فعالیت حضوری با برنامه زمانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته‌ باشند.

منبع: ایسنا

305335