در اراک رقم خورد؛

افتتاح اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی بیمارستان امیرالمومنین

اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین اراک با حضور حسن روحانی رییس جمهوری، امروز به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

تصویر افتتاح اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی بیمارستان امیرالمومنین

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این آیین گفت: فاز دوم این بخش در مجاورت اورژانس طراحی شده است و به زودی فاز عملیاتی آن آغاز می شود.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: با افتتاح این اوژانس تمامی نیاز استان تامین می شود و در فاز دوم امکان ارائه خدمت به بیماران سایر استان ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده برای ساخت، تجهیز و راه اندازی این پروژه، نزدیک به هزار میلیارد ریال است که سازمان انرژی اتمی جهت تامین آن استان را حمایت کرد، ابراز کرد: ظرفیت این اورژانس ۳۳ تخت عادی و ۱۰ تخت بخش مراقبت های ویژه سوختگی و دو اتاق عمل است.

جمالیان ادامه داد: این پروژه با حمایت و همکاری استانداری مرکزی، تامین اعتبار از سوی سازمان انرژی اتمی و تجهیز و راه اندازی توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک، ایجاد شده است.
وی بیان کرد: شرایط ساخت و تجهیزات مراکز ویژه حوادث پرتوی با حوادث سوختگی متفاوت است، بر این اساس ۱۰ تخت مراقبت ویژه این اورژانس مطابق استاندارد روز دنیا آماده سازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: هدف اولیه از ساخت این اورژانس حوادث سوختگی بوده است چراکه استان مرکزی، استانی صنعتی است و شاهد حوادث صنعتی در آن هستیم و هدف اصلی ارائه خدمت به بیماران سوختگی بوده است.در واقع با توجه به خطر عفونت برای بیماران سوختگی این اورژانس نیاز بود و به لحاظ ساختاری شبیه سایر بیمارستان های سوانح و سوختگی است.

281355