مدیر جهاد کشاورزی محلات:

۵۴۰ میلیون واحد انواع گل و گیاه زینتی در محلات تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: ۵۴۰ میلیون واحد انواع گل و گیاه زینتی پارسال در ۶۷۶ هکتار از گلخانه‌های تونلی و فضای باز این شهرستان تولید شد.
تصویر ۵۴۰ میلیون واحد انواع گل و گیاه زینتی در محلات تولید شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، احمدرضا جعفری روز شنبه افزود: ۱۹۰ میلیون از این تولیدات گل‌ شاخه بریده در گونه‌های گلایل، میخک، داوودی، لیسیانتوس، آنتوریوم و لیلیوم است که در سطح ۲۶۳ هکتار از گلخانه‌های تونلی و فضای باز محلات پرورش یافته است.
وی اظهار داشت : ۳۰ میلیون گلدان انواع گل‌های آپارتمانی گلدار شامل حسن یوسف، گل سنگ، کاکتوس، دیفن باخیا، پتوس و فیکوس نیز پارسال در ۱۱۶ هکتار از گلخانه‌های تونلی این شهرستان تولید شده است.
وی گل‌های آپارتمانی، نشایی و فصلی را شامل انواع اطلسی، بنفشه، میمون، سلوی، پریوش و آهار عنوان کرد و گفت: ۲۷ میلیون گلدان گل‌های آپارتمانی برگ زینتی در ۸۲ هکتار از گلخانه‌های تونلی و ۱۵۱ میلیون بوته گل‌های فصلی و نشایی در ۱۸۳ هکتار از گلخانه‌های فضای باز سال گذشته در شهر گل ایران برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی محلات اظهار داشت: در این مدت ۱۴۲ میلیون اصله درختچه زینتی درسطح ۳۲ هکتار از گلخانه‌های فضای باز محلات تولید و عرضه شده است.
جعفری گفت: برای ۲۹۱ هزار و ۱۸۹ گلدان گل تولیدی این شهرستان امسال گواهی قرنطینه بهداشتی در قالب ۴۹ محموله صادراتی به مقصد عمان، کویت و عراق صادر شد.
وی ادامه داد: گواهی قرنطینه بهداشتی برای ۵۳ محموله جابه‌جایی در داخل کشور با شمارگان ۸۸ هزار و ۶۵۵ گلدان درخت و درختچه‌های زینتی، گیاهان کشت بافتی و گلدان گیاهان برگ زینتی نیز در سال جاری صادر شده است.
جعفری بیان اینکه ۳۰ درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند، ادامه داد: سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است و ۷۰۰ واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت وپرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این شهرستان را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.
جعفری گفت: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از ظرفیت‌های این منطقه در زمینه گل و گیاه است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات یادآور شد: ۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.
شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است.

281210