مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان؛

ثبت نام بیش از پنج هزار داوطلب در انتخابات شوراهای روستا/ رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر امروز به پایان میرسد

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: پنج هزار و ۴۷۹ داوطلب از زمان آغاز ثبت نام (شانزدهم فروردین ) تا پایان روز گذشته؛ در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان ثبت نام کرده اند.
تصویر ثبت نام بیش از پنج هزار داوطلب در انتخابات شوراهای روستا/ رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر امروز به پایان میرسد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مجید هاشم پور روز شنبه اظهار داشت: از این تعداد؛ پنج هزار و ۱۰۹ نفر معادل ۹۳ درصد مرد و ۳۷۰ نفر از ثبت نام شدگان معادل هفت درصد نیز بانو هستند.

وی یادآور شد: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای روستا از شانزدهم فروردین آغاز شد و تا یکشنبه بیست و دوم فروردین ماه به مدت هفت روز در ۴۴ بخش استان ادامه خواهد داشت.

وی از داوطلبان عضویت ششمین دوره شوراهای روستا و خواست تا ثبت نام خود را به ساعات پایانی موکول نکنند؛ چرا که با حجم مراجعات ممکن است فرصت برای ارائه مدارک ثبت نامی نداشته باشند.

هاشم پور اظهار داشت: رسیدگی به صلاحیت شورای روستا توسط هیات اجرایی از نوزدهم ماه جاری شروع شده و تا پانزدهم فروردین ماه به مدت ۱۵ روز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان بیان کرد: رسیدگی به صلاحیت شوراهای شهر نیز توسط هیات اجرایی استان از بیست و سوم اسفندماه شروع شده و تا امروز( بیست و یکم فروردین ماه) در فرمانداری ها ادامه خواهد داشت.

فرآیند ثبت نام از داوطلبان به سه شیوه غیر حضوری از طریق تلفن همراه، کامپیوترهای شخصی و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاهای استان فراهم است؛ ضمن آنکه با مراجعه حضوری به ۴۴ بخشداری استان فرآیندثبت نام از داوطلبان استان نیز انجام می شود.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری روز ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.

منبع: ایرنا

281202