رئیس هیات کاراته استان گیلان؛

راه مطالبه گری از سهم خواهی جداست

رئیس هیات کاراته استان گیلان گفت: انسجام برنامه‌های فدراسیون سبب شده است که رشته کاراته در سال‌‎های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
تصویر راه مطالبه گری از سهم خواهی جداست

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مزدا صوفی رئیس هیأت کاراته استان کاراته گیلان ضمن بیان مطلب فوق گفت: سیاست‌های ابلاغی فدراسیون در راستای انسجام فعالان این رشته ورزشی در سطح کشور بسیار مؤثر بوده است. از زمان تصدی طباطبایی بر کرسی ریاست فدراسیون و ابلاغ سیاست‌های قانون مدارانه به هیأت‌های کاراته استان‌ها تغییرات مثبتی در سطح کاراته استان شاهد بوده‌ایم.

وی کسب سهمیه المپیک توسط کاراته کاهای ایرانی در نخستین حضور این رشته در بازی‌های المپیک را باعث مباهات خواند و افزود: از اینکه بتوانیم در اولین رویداد مهم المپیکی کاراته جهان ورزشکارانی داشته باشیم موجب افتخار است و اگر این ورزشکاران برای کشورمان صاحب مدال شوند برگ دیگری بر افتخارات کاراته ایران افزوده خواهد شد که این افتخار را مدیون زحمات ورزشکاران، مربیان و مدیریت کاراته باید دانست. قطعاً اگر حمایت فدراسیون کاراته از این قهرمانان نبود نمی‌توانستیم به سهمیه المپیک دست یابیم و بازیکنان ما اکنون در نوع خود برندی در سطح جهان می‌باشند.

صوفی به حضور اولین بانوی گیلانی کاراته کا در المپیک هم اشاره کرد و گفت: حضور این بانو در المپیک نشان از سرمایه گذاری و حمایت از ورزشکاران را در سطح کلان دارد.

رئیس هیأت کاراته گیلان ادامه داد: مربیانی که با بیش از ده‌ها اعزام تنها توانستند یک مدال کسب کنند نمی‌توانند مدعیانی برای جایگاه سرمربیگری باشند. یک سرمربی و کادر فنی باید چه کند که کارنامه قابل قبولی داشته باشد؟ آیا سه دوره قهرمانی پی درپی کومیته تیمی جهان در میان مدعیان کاراته کارنامه قابل قبولی نیست؟

وی افزود: در سالی که گذشت مسابقات و فعالیت‌های ورزشی که می‌توانست موجب شناسایی استعدادها و آمادگی ورزشکاران شود و از سوی دیگر درآمد زایی برای هیأت‌ها و فدراسیون ایجاد کند به تعویق افتاد و لغو گردید اما با وجود مشکلات ذکر شده در اواخر سال مسابقات سوپر لیگ و لیگ برتر آقایان با تدابیر خاص و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. همچنین با برگزاری اردوهای منظم با بهترین امکانات در رده بانوان و آقایان ملی پوشان در سطح آمادگی خوبی قرار گرفتند.

صوفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به مدت کوتاهی باقی مانده تا بازی‌های المپیک کاراته ایران به وحدت و آرامش نیازمند است. مطالبه گر باشیم نه سهم خواه و بدانیم راه مطالبه گری از سهم خواهی جداست و هرگز نمی‌توان خود را با تخریب دیگران به جامعه فهمیم کاراته تعرفه نمود. معتقدم تکیه بر دانش تنها راه پیروزی در نبرد است، مدیریت فدراسیون نشان داد که پذیرش مسؤلیت یدک کشیدن عنوان نمی‌باشد و یکی از دلایل توقف رشد مقایسه است باید با هدف مقایسه کنیم، نه شخص.

رئیس هیأت کاراته گیلان در پایان گفت: فدراسیون کاراته با عملکرد شایسته نشان داده انتقاد می‌پذیرد، مشورت می‌پذیرد و بهترین تصمیم را بر منافع کاراته خواهد گرفت. امیدواریم که با رخت بربستن ویروس منحوس کرونا از کشورمان، شرایط مطلوب برگزاری مسابقات را داشته باشیم. در شرایطی که مشکلات اقتصادی از یک سو و بیماری کرونا از سوی دیگر بر کشورمان سایه افکنده است نیازمند همدلی، وحدت و آرامش در همه عرصه‌ها هستیم.

منبع: مهر

281002

مطالب مرتبط