مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان عنوان کرد:

لزوم داشتن روحیه مطالبه‌گری در فعالان و موسسات قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضرورت مطالبه‌گر بودن فعالان و موسسات و نهادهای قرآنی برای تقویت فعالیت ها و برطرف شدن ضعف‌ها در این حوزه خبر داد.
تصویر لزوم داشتن روحیه مطالبه‌گری در فعالان و موسسات قرآنی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی روز پنجشنبه در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در استان با بیان اینکه مطالبه‌گری جمعی جامعه قرآنی باید تقویت شود، افزود: فعالان قرآنی باید از دیگر تشکل ها مثلا ورزشی در امر مطالبه گری الگو بگیرند.

وی ادامه داد: ضعف مطالبه‌گری باعث دیده نشدن کارها و فعالیت‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام کرمی گفت: مساله دیگر در میان جامعه قرآنی در کل کشور و استان زنجان نقش کم‌رنگ آقایان نسبت به خانم‌ها است که این موضوع نیز نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

وی اظهار داشت: مسئله بعدی ارتباط ضعیف جامعه قرآنی با مساجد است درحالی که مسجد محل تجمع و فعالیت‌های مختلف محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام کرمی هدف‌گذاری درآمدزایی برای فعالیت‌ها را از دیگر آسیب‌های جامعه قرآنی برشمرد و افزود: این مساله نیاز به مدیریت صحیح دارد و شان و جایگاه مربی و معلم قرآن نیز باید در دید جامعه نیاز به ارتقا دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه صدای بسیاری از کانون‌ها و تشکل‌های دیگر بلندتر از صدای جامعه قرآنی است و باید چاره‌ای برای این مسئله اندیشیده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: یکی از دلایل عدم اقبال به قرآن روش آموزش و تدریس مباحث قرآنی مثل سنگینی فضای آموزش قرآن یا تذکر اشتباهات قرآنی در میان جمع و سختگیری در امر آموزش قرآن بوده البته امروز خیلی بهتر شده است اما هنوز نیاز به کار و تلاش بسیار دارد.

وی با بیان اینکه شیوه غلط تدریس گاهی باعث کدورت و روی گردانی از مباحث قرآن می‌شود، اظهار داشت: تشویق‌های قرآنی باید فراگیر باشد حتی نفری که ضعیف هم است باید از او تقدیر شود تا استقبال از جلسات و کلاس‌های قرآنی ادامه‌دار باشد.

حجت‌الاسلام کرمی به برگزاری مسابقات سراسری قرآن اشاره کرد و گفت: ثبت نام مرحله شهرستانی این مسابقات از ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: علاقه‌مندان می توانند از طریق سایت www.quraniran.ir برای ثبت نام در این رویداد بزرگ قرآنی اقدام کنند.

منبع: ایرنا

286918

مطالب مرتبط