زنگ خطر اوج گیری کرونا با ورود کارگران فصلی به طارم

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طارم به شروع فصل کاری در شهرستان طارم خبر داد و گفت: در حال حاضربا توجه به شروع فصل کار در این شهرستان مهم‌ترین مسئله مدیریت کارگران فصلی است.
تصویر زنگ خطر اوج گیری کرونا با ورود کارگران فصلی به طارم

بعه گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ارشد بهرامی ظهر امروز (۱۸ فرودین‌ماه) در جلسه ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان طارم، اظهار کرد: با توجه به شروع پیک چهارم کرونا و افزایش آمار تعداد مبتلایان بعد از اتمام تعطیلات نوروزی به علت سفرهای نوروزی از مردم درخواست می‌شود، علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی‌ها به ویژه با افرادی که مسافرت رفته‌اند و برگزاری هرگونه تجمع را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به آغاز فصل کار و تلاش در طارم، یادآور شد: با توجه به شروع فصل کار در این شهرستان در حال حاضر مهم‌ترین مسئله ما مدیریت کارگران فصلی باید باشد که با همکاری و تعامل دستگاه‌های متولی این امر با انجام برنامه‌ها و تدابیر لازم امکان‌پذیر خواهد بود.

بهرامی با یادآوری اینکه از ابتدای شروع بیماری کرونا تعداد ۱۱ هزار و ۵۹۴ نمونه مشکوک شناسایی شد که تعداد ۲۴۳۰ مورد مثبت بوده است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ شهروند طارمی به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طارم، با یادآوری اینکه ۲۵۱ نفر نیز در طارم در ایزوله خانگی به سر می‌برند، یادآور شد: آمار فوتی‌های این شهرستان نیز تا به امروز ۵۱ مورد بوده است.

در ادامه این جلسه، فرماندار طارم نیز اظهار کرد: با توجه به وضعیت تشدید بیماری، همه تدابیر لازم توسط اعضای ستاد جلسه برای پیشگیری و کنترل بیماری باید اتخاذ شود.

ستار صفری با یادآوری اینکه حسب تصمیم‌های اتخاذ شده، همه مسیرها و مکان‌های گردشگری شهرستان طارم مسدود و تعطیل خواهد شد، بیان کرد: اعمال محدودیت و ممنوعیت تردد از ساعت ۱۰ شب تا ۴ صبح در این شهرستان نیز با جدیت اجرا می‌شود.

مدیریت آرامستان‌های طارم از دیگر مواردی بود که در دستور کار جلسه قرار گرفت که بنا به تاکید فرماندار طارم هر گونه تجمع در آرامستان ممنوع بوده و هر گونه تبلیغ آگهی ترحیم در کانال‌ها و فضاهای مجازی نیز ممنوع است.

هم‌زمان با آغاز فصل کار تا پایان برداشت زیتون در آبان‌ماه، طبق گفته مسئولان شهرستانی نزدیک به ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر کارگر غیربومی فصلی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از نقاط دور و نزدیک و از شهرهای مختلف کشور برای درآمدزایی دیار خود را به مقصد طارم ترک می‌کنند. کارگرانی که از جنوبی‌ترین نقطه کشور گرفته تا شمالی‌ترین نقطه کشور، طارم را برای چند ماه هم که شده به عنوان بهترین مکان برای کسب روزی حلال انتخاب می‌کنند که با توجه به افزایش شیوع کرونا به ویژه کرونای انگلیسی در کشور، رفت و آمد این کارگران به طارم زنگ خطرهای کرونایی را بیش از پیش به صدا در می‌آورد.

منبع: ایسنا

280914