رییس کل دادگستری استان کردستان:

قاچاق سازمان یافته در کردستان با همکاری نهادهای اطلاعاتی حل شود

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: برای تحقق شعار امسال باید بتوایم که معضل قاچاق سازمان یافته در کردستان را با همکاری و یاری نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در استان را حل نماییم، زیرا قاچاق عملا تولید را فلج می کند.

تصویر قاچاق سازمان یافته در کردستان با همکاری نهادهای اطلاعاتی حل شود

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی؛ رییس کل دادگستری استان کردستان امروز در اولین جلسه شورای معاونین، روسا و دادستان های استان کردستان عنوان کرد: برای تحقق شعار امسال باید بتوایم که معضل قاچاق سازمان یافته در کردستان را با همکاری و یاری نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در استان را حل نماییم، زیرا قاچاق عملا تولید را فلج می کند.

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: آیت الله رئیسی همواره بر مبارزه قاطع و جدی با مقوله فساد در ادارات و سازمان ها تاکید داشته و دارند، بنابراین در استان کردستان نیز این مبارزه باید با قوت هرچه تمام انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت های مردمی می توان در مبارزه با فساد استفاده برد، تاکید کرد: بی گمان مردم و جامعه نشان بسیار پررنگی در شناسایی عوامل فساد در سیستم اداری و دولتی دارند لذا استفاده از پتانسیل های مردی در این مقوله باید مورد توجه دستگاه قضا باشد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه تاکید کرد: بحث دیگری که همواره به عنوان دغدغه مدیران مطرح می شود، دیدارهای مردمی و مستقیم است. در این دیدارها بهتر و جامع تر می توان با مشکلات سطح جامعه آشنا شویم و ازسوی دیگر اعتماد و تعامل مردم با دستگاه قضا بیش از پیش خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: خوشبختانه عملکرد دادگستری استان کردستان بسیار مناسب بوده و هست و طبق آمار در 4 ماهه آخر سال 99 بیش از 9700 پرونده در شعب مختلف دادگستری و دادسراها مختومه شده که این رقم بسیار خوب و امیدوارکننده ای است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که پرونده های ورودی به دادگستری روند کاهشی داشته باشند، اظهار داشت: در برخی از شعب دادگستری کردستان دیده می شود که 200 پرونده برای رسیدگی وجود دارد که این رقمی بسیار بالاست، بنابراین باید تلاش کنیم که با فرهنگ سازی و نیز با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان میزان شکایات در جامعه کاهش پیدا کنند.

آیین مهر ـ استان کردستان

280590