مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام خبر داد؛

کاهش ۴۲ درصدی قاچاق چوب

جوهر نادری گفت: سال ۹۸ در مجموع یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در استان شناسایی شد که سال قبل به ۷۵۰ کیلوگرم کاهش یافت.

تصویر کاهش ۴۲ درصدی قاچاق چوب

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام جوهر نادری؛ دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام روز یکشنبه اظهار داشت: میزان کشفیات فرآورده های نفتی در این استان سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ لیتر بوده است.

وی افزود: این مقدار در سال ماقبل ۳۴ هزار و ۲۰۰ لیتر بوده که کاهش ۸۶ درصد را نشان می دهد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام یادآور شد: سال گذشته در زمینه قاچاق نوشت افزار هیچگونه گزارشی از سوی دستگاه های ضابط دریافت نشده است.

نادری همچنین از کاهش ۴۲ درصدی قاچاق چوب در ایلام خبر داد و تاکید کرد: سال ۹۸ در مجموع یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در استان شناسایی شد که پارسال به ۷۵۰ کیلوگرم کاهش یافت.

سال گذشته ۸۲۱ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز استان ایلام تشکیل شده که این مقدار در دوره مشابه پارسال ۵۹۲ پرونده بوده است.

ارزش پرونده‌های تشکیل شده برای کالاهای قاچاق کشف شده در این استان به ۵۱۰ میلیارد ریال می‌رسد.

مهم ترین پرونده قاچاق کالا و ارز استان ایلام در سال گذشته مربوط به کشف محموله مکمل های دارویی به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال بوده است.

استان ایلام با وجود داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق اما با توجه به نظارت مستمر نیروهای اطلاعاتی و انتظامی به نسبت سایر استان‌ها، پدیده قاچاق کالا و ارز شیوع کمتری دارد ولی با این وجود در سال‌های اخیر این پدیده در استان نیز تا حدی پررنگ شده است.

منبع:ایرنا

279970