وزیر آموزش و پرورش در جمع معلمان یزدی؛

کرونا؛ راه های نوینی را در سیستم آموزشی خلق کرد

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به اهمیت آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: کرونا در کنار همه اتفاقات تلخ ظرفیت های زیادی برای آموزش و پرورش گشوده و این شرایط راه های نوینی را در سیستم آموزشی خلق کرد.
تصویر کرونا؛ راه های نوینی را در سیستم آموزشی خلق کرد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، نشست وزیر آموزش و پرورش با معلمان استان یزد با حضور جمعی از معلمان استان یزد به صورت حضوری و به صورت غیر حضوری از طریق لایو شبکه شاد صبح امروز ۱۷ فروردین ماه برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به اهمیت آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: این آموزش ساز و کار های مهمی را می‌طلبد و کرونا در کنار همه اتفاقات تلخ ظرفیت های زیادی برای آموزش و پرورش گشوده است

وی افزود: این شرایط راه های نوینی را در سیستم آموزشی خلق کرد و ما را در معرض کسب مهارت های جدید قرار داد که در دنیا هم تجربه ی جدیدی بود.

وزیر آموزش و پرورش فعالیت معلمین در این شرایط را به فعالیت در یک اتاق شیشه ای تشبیه کرد و اظهار داشت: در های تدریس و فعالیت معلمین در این دوره بر روی همه باز شده است و قابلیت و توانایی آنها در معرض عموم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سیستم آموزش و پرورش محکوم بود تا از روش هایی که میتوانست خارج شود و به سمت روش نوین آموزشی حرکت کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یادگیری مسئله بسیار مهمی محسوب میشود تصریح کرد: مهم ترین هدف نظام تربیتی کشور یادگیری و بهره مندی از دانش است.

وی همچنین به اهمیت تبادل تجربیات معلمان در عرصه آموزشی در این دوران نیز اشاره کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ابزار کنکور مانند کلنگی است که بر جان نظام تربیت آموزش و پرورش افتاده افزود: اهداف ما نباید بر اساس کنکور تنظیم شود چرا که هدف ما حضور موثر دانش آموزان در زندگی، مشارکت و ارتباط با جامعه و همینطور حل مسئله است نه تست زدن

وی افزود: اهداف نظام تربیتی ما نبایستی به گروگان یک مسیر معیوب گرفته شود که باید نظام سنجش تغییراتی صورت بگیرد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه خواسته های معلمین برای ما هموار است افزود: تمام تلاش ما اینست که عرصه را برای آنها فراهم کنیم.

وی افزود: یک زمانی از وضعیت آشفته نیروی انسانی رنج میبردیم که خوشبختانه در سال گذشته برای بیش از صد هزار نفر در آموزش و پرورش ظرفیت ایجاد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جایگاه معلم با هیچ چیز جایگزین نمیشود تاکید کرد: برنامه های شاد و تلویزیون جایگاه معلم را نمیگیرد بلکه تنها ابزاری برای کمک به معلمان است چراکه معلم، مسئول کنترل و پیگیری دانش آموز است.

انتهای پیام/

280510