نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

سند جامع همکاری ایران و چین گام بلندی در راستای تقویت روابط بین‌المللی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سند جامع همکاری ایران و چین گام بلندی در راستای تقویت روابط بین‌المللی کشور است و باید از این فرصت ارزشمند به بهترین شکل استفاده شود.
تصویر سند جامع همکاری ایران و چین گام بلندی در راستای تقویت روابط بین‌المللی است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی،آیت الله قرنعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه افزود: سند جامع همکاری چین و ایران نوعی برنامه ریزی برای انواع همکاری میان دو کشور است و در متن این سند بر ضرورت ایجاد راهبرد عملیاتی و فراهم آوردن زیر ساخت های لازم در راستای توسعه امور در یک چشم انداز ۲۵ ساله تاکید شده است.

وی ادامه داد: در متن سند جامع همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین اقداماتی به چشم می‌خورد که عملیاتی شدن آن‌ها می‌تواند در مدت زمان مشخصی دستاوردهای بزرگ برای هر طرفین به خصوص کشورمان داشته باشد.

امام جمعه اراک اظهار داشت: ایران به برکت انقلاب اسلامی کشوری مستقل و مقتدر است و مسئولان رده‌های بالای مدیریتی کشور می‌تواند آزادانه برای توسعه و آبادانی میهن اسلامی با هر کشوری وارد مذاکره شوند و این توافق نیز با هدف گشایش روابط بین‌المللی و توسعه همه جانبه برنامه‌ریزی شده است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: اینکه روابط بین‌المللی کشورهای مختلف در انحصار آمریکای جنایتکار باشد به‌هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و جهان باید با وضع قوانین و مقررات مدون و راهگشا در برابر توطئه‌ها و زورگویی‌های شیطان بزرگ بایستد.

وی اضافه کرد: سیاست خارجی آمریکا یک‌جانبه و زورگویانه است و بسیاری از کشورهای جهان در سال‌های گذشته این سیاست‌های غلط و استکباری را تمکین نمی‌کنند و این مهم بیانگر این است که ایالات متحده باید در روابط بین‌المللی خود تجدید نظر کرده و به منافع ملت‌ها احترام بگذارد.

به گزارش ایرنا، سند جامع همکاری های ایران و چین هفتم فروردین ماه سال جاری توسط محمد جواد ظریف و «وانگ بی» وزیران خارجه ایران و چین در محل وزرات امور خارجه امضا شد.

ایران وچین در جریان سفر رسمی «شی جی بینگ» به تهران در بهمن ماه ۹۴ با صدور بیانیه ای سطح روابط خود را به روابط راهبردی ارتقا دادند.

دربند شش این بیانیه دو طرف آمادگی خود را برای رایزنی ومذاکره جهت انعقاد سند همکاری بلند مدت اعلام کردند.

280417