آمار مسافران نوروزی نصف جهان آب رفت/ بی‌مهری کرونا بر دیار خاتم و گز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از کاهش ۹۵ درصدی اقامت گردشگران در طول ایام نوروز ۱۴۰۰ در هتل‌های استان در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ خبر داد.
تصویر آمار مسافران نوروزی نصف جهان آب رفت/ بی‌مهری کرونا بر دیار خاتم و گز

به گزارش سایت خبری پرسون، فریدون اله‌یاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان با اعلام این خبر، گفت: در نوروز امسال و در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از مجموع ۳۵ هزار تخت در استان فقط۵۰درصد ظرفیت اقامت واحدهای اقامتی به گردشگران نوروزی اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به کاهش ظرفیت اقامت استان اصفهان در نوروز امسال، افزود: در نوروز امسال از ظرفیت هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمانپذیرها و خانه‌‌مسافرها به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده و از ظرفیت بیش از ۵ هزار کلاس آموزش‌و‌پرورش و کمپ‌های موقت در راستای حفظ سلامت گردشگران نوروزی چشم‌پوشی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان ادامه داد: بررسی نهایی آمار اقامت گردشگران نوروزی در واحدهای اقامتی مورد تأیید این اداره‌کل حاکی است که اقامت گردشگران با کاهش ۹۵ درصدی در مقایسه با نوروز ۱۳۹۸ و پیش از شیوع بیماری کرونا رقمی معادل ۱۲۱هزار نفر را در بر می‌گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، به گفته اله‌یاری؛ براساس تحلیل آمارهای گردشگران در دبیرخانه ستاد سفر استان، از این تعداد ۳۳,۴۷ درصد در هتل‌ها، ۳۲.۱۲ درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۸۴.۴ درصد در هتل‌آپارتمان‌ها، ۵.۹ درصد در مهمانپذیرها، ۳۰.۱ درصد در مجتمع‌های گردشگری و کمتر از یک درصد در خانه‌‌مسافرهای رسمی اقامت داشتند.

280083