رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

اراک در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اراک در فهرست رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌دلیل افزایش شمار مراجعان و مبتلایان کووید ۱۹به رنگ قرمز درآمده است.
تصویر اراک در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی،دکتر سید محمد جمالیان روز شنبه افزود: بر این اساس شهرستان اراک در وضعیت قرمز کرونا و؛ چهار شهرستان خمین؛ ساوه؛ آشتیان و زرندیه در وضعیت نارنجی قرار دارند که این مهم لزوم رعایت جدی پروتکل های بهداشتی را گوشزد می کند.

وی ادامه داد: وضعیت شهرستان‌های کمیجان، خنداب، شازند، محلات، دلیجان‌، فراهان و تفرش در آخرین رنگ‌بندی اعلام شده وزارت بهداشت‌درمان و اموزش پزشکی همچنان زرد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: ۳۲۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه روز اخیر بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان شناسایی شده است.

دکتر جمالیان افزود: ۶۲ نفر این بیماران به دلیل وخامت حال و نیاز به مراقبت‌های بالینی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۲۶۶ نفر نیز به‌صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده‌اند و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

وی تاکید کرد: شمار مبتلایان به کرونا در این استان با احتساب موارد شناسایی شده در شبانه‌روز اخیر به ۴۰ هزار و ۴۰۴ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: سه بیمار کرونایی استان نیز در شبانه روز اخیر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و شمار فوتی‌های کرونا در این خطه به یک هزار و ۵۱۴ نفر رسیده است.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

اغلب شهرستان‌های استان مرکزی در نیمه دوم اسفند ماه پارسال به دنبال اعمال محدودیت‌ها و همراهی مردم در استفاده از ماسک در رنگ‌بندی کرونا آبی و زرد بودندو تنها شهرستان خمین وضعیت نارنجی داشت اما، با آغاز مسافرت‌های نوروزی و دید و بازدیدها موقعیت استان به سمت بحرانی شدن پیش می‌رود.

279803