عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

با وجود افسارگسیختگی تورم، موفق شدیم نرخ اقتصادی را رشد دهیم

آقامحمدی حمایت از تولید را بهترین راهکار در برابر تحریم‌ها عنوان و در ادامه به توفیقاتی هرچند اندک، در حوزه جهش تولید در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت درآمد نفتی و افسارگسیختگی تورم، اما موفق شدیم نرخ اقتصادی را رشد دهیم.
تصویر با وجود افسارگسیختگی تورم، موفق شدیم نرخ اقتصادی را رشد دهیم

به گزارش سایت خبری پرسون، علی آقامحمدی عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تحریم‌ها بنا داشتند کشورمان را از ادامه‌ی اداره کردن امور داخلی بدلیل وابستگی به خارج منع کنند، گفت: در سه سال اخیر، رهبری سال را با عنوان تولید نامگذاری کرده‌اند و لذا استقلال اقتصادی کشور باید دستاوردی از فشار تحریم‌ها باشد.

وی زندگی روزمره مردم را نشان از گرانی و مشکلات معیشتی دانست و افزود: از میان این فشارها باید نقشه راهی برگزینیم تا دشمن نتواند در دوره‌های بعدی، فشار بیشتری بر ملت ایران وارد سازد.

آقامحمدی حمایت از تولید را بهترین راهکار در برابر تحریم‌ها عنوان و در ادامه به توفیقاتی هرچند اندک، در حوزه جهش تولید در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت درآمد نفتی و افسارگسیختگی تورم، اما موفق شدیم نرخ اقتصادی را رشد دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر موانعی بر سر راه تولید است که از ساختار اداریِ غیر تولیدی نشأت می‌گیرد؛ همچنین نحوه برخورد مقامات با تولیدگران در سال جاری باید تغییر یابد و سیاست‌ها بر مبنای پشتیبانی همه جانبه و نه بصورت موردی استوار شود.

آقامحمدی لزوم تغییر ساختار در حمایت‌های مالی را متذکر شد و افزود: از دیگر سو موانعِ بر سر راه دریافت جواز و نظارت با حفظ حرمت تولید گران، باید رفع گردد. وی با انتقاد از بی حرمتی برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به تولید گران که به بهانه نظارت صورت می‌گیرد، به رادیو گفتگو گفت: کل این رویه باید تغییری اساسی پیدا کند.

آقامحمدی ابراز امیدواری کرد عمق پیام رهبری در سال جدید درک شود و بصورت ظاهری با آن برخورد نشود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تولیدگران را محور توسعه کشور خواند و تصریح کرد: به تعبیر رهبری، تولیدگران فرماندهان جبهه اقتصاد ایران بودند که باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند؛ خواه یک تولید کننده بزرگ و یا واحدی کوچک با دو نفر نیروی انسانی باشند.

آقامحمدی با بیان اینکه رسیدگی به امور تولید باید بصورت زنجیره‌ای در کشور شکل گیرد، خاطرنشان ساخت: ۲۵ زنجیره اقتصادی در کشور وجود دارد که این‌ها باید به هم پیوند خورده و پیوند واحدهای کوچک تولیدی با واحدهای بزرگ برقرار گردد.

وی گفت: واحدهای کوچک باید برای واحدهای بزرگ مواد لازم و قطعات و لوازم را فراهم آورند تا تولید بصورت پیش رود و از طرفی اعتبارات لازم برای مصرف کننده در بازار فروش فراهم شود.

آقامحمدی با بیان اینکه صادرات باید خیزی جدی پیدا کند تا تولید در کشور پر حجم تر از گذشته، جهت دهی شود، اظهار کرد: وقتی از تولید سخن می‌گوییم، از تجمیع تقاضا شروع کرده تا به طراحی محصول و برسیم که در نهایت فروش و خدمات پس از فروش زنجیره‌ای را شکل می‌دهد و همه حلقه‌های این زنجیره از ابتدا تا انتها باید مشخص باشد.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی، لزوم هم جهت شدن پشتیبانی‌ها در قوه قضائیه و مجلس تاکید کرد و گفت: اگر نظارت در جهت هدایت و حمایت از تولیدکننده نباشد، تولید رشد نمی‌کند.

آقامحمدی افزود: دولت در وهله‌ی نخست باید در حوزه خدمات و کالا، از تولیدگران حمایت کند که نقش جهاد کشاورزی و وزارت صمت بسیار مهم است.

منبع: ایسنا

279106