مهم ترین چالش واحدهای تولیدی

رییس بازاریابی شرکت سوپرپایپ در بخشی از صحبت های خود به بیان چالش ها و مشکلات موجود در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان در برخی مواقع نیاز مبرم به برخی از مواد اولیه دارند.
تصویر مهم ترین چالش واحدهای تولیدی

به گزارش سایت خبری پرسون، اعمال سیاست‌های انقباضی از چند سال اخیر و اعمال تحریم‌‌های خارجی علیه کشور موجب شده است که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کشور نیز درگیر چالش‌ها و مشکلات متعددی در مسیر تولید و صادرات شوند. این در حالی است که برخی از این شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی جزء بهترین‌های خاورمیانه و حتی دنیا به شمار می‌روند و اگر کشور در شرایط تحریم قرار نداشت به طور قطع ارزآوری بسیار خوبی توسط این مجموعه‌ها به کشور حاصل می‌شد.

شرکت سوپرپایپ اینترنشنال یکی از همین شرکت‌های بزرگ است که در حوزه صنعت تاسیسات فعالیت می‌کند. برای اطلاع از عملکرد این مجموعه و چالش ها و موانع فعالیت آن با وهاب عقیقی، رییس بازاریابی این مجموعه صنعتی به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

وهاب عقیقی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: شرکت سوپرپایپ، نخستین تولیدکننده لوله های پنج لایه تلفیقی در خاورمیانه است. این شرکت فعالیت خود را با ۱۸ نفر در سال ۱۳۷۶ در منطقه آزاد قشم آغاز کرده و امسال که در آستانه ۲۵ سالگی تاسیس سوپر پایپ هستیم با ارائه مجموعه ای قوی تری از محصولات در حوزه صنعت تاسیسات کشور در راستای توسعه و پیشرفت کشور حرکت می‌کنیم و یکی از بزرگترین بازیگران عرصه تاسیسات به شمار می رویم.

وی افزود: شرکت سوپرپایپ تاکنون بیش از ۵۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی را در سراسر کشور انجام داده است. تجهیز تاسیسات بیمارستان های بزرگ کشور جزءاقدامات مهم سوپرپایپ به شمار می‌رود. سوپرپایپ معتقد است حرکت به روز و ارائه راهکارهای جدید رمز ماندگاری در صنعت است. در همین راستا همواره جدیدترین و نوآورانه‌ترین راهکارها را به صنعت تاسیسات کشور معرفی کرده ایم. گفتنی است سوپرپایپ تنها شرکت غیراروپایی است که گواهینامه فنی اتحادیه اروپا در زمینه لوله و اتصالات را کسب کرده است.

رییس بازاریابی شرکت سوپرپایپ در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان چالش ها و مشکلات موجود در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان در برخی مواقع نیاز مبرم به برخی از مواد اولیه دارند. یکی از چالش های بزرگ تولیدکنندگان، واردات کالاهای اولیه است. تولیدکننده در نتیجه این چالش، ضربه های متعددی را متحمل می شود و ممکن است نتواند به صورت بایسته و شایسته و در زمانی که باید، پاسخگوی نیاز مشتریان و بازار باشد.

عقیقی افزود: تحریم ها در حوزه صادرات (حتی به کشورهای همسایه) نیز شرکت های ایرانی را تحت تاثیر قرار داده اند. اغلب مشتریان خارجی، تمایلی به ریسک کردن و ارتباط تجاری با تولیدکنندگان کشور ندارند. امیدواریم با بهتر شدن شرایط و تغییراتی که در بخش سیاسی کشور به وجود آمده است شاهد اتفاقات خوب و مفیدی باشیم. به طور قطع هرچه موانع پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمتر باشد چرخ اقتصاد کشور با سرعت بیشتری به چرخیدن ادامه خواهد داد.

تاثیر برگزاری نمایشگاه‌ها بر صنایع

وی در ادامه به تاثیر برگزاری نمایشگاه‌ها در معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های صنایع مختلف اشاره کرد و گفت: حضور در نمایشگاه‌ها برای شرکت‌های تولیدی، امری حیاتی است فلسفه برگزاری نمایشگاه‌ها ایجاد ارتباط با مشتریان جدید و تقویت ارتباط با مشتریان قدیمی و تحکیم روابط تجاری و کاری با آنهاست. در راستای همین موضوع شرکت سوپرپایپ چندی پیش در نمایشگاه بیمارستان سازی و تجهیزات بیمارستانی که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد شرکت کرد.

حضور شرکت‌های مشاور در نمایشگاه‌‌ها بسیار مهم است. معرفی محصولات جدید و راهکارهایی که مجموعه ‌ها می ‌توانند در این زمینه به دیگر همکاران خود ارائه دهند از مهم‌ترین مزیت‌‌های رویدادهای نمایشگاهی است. حضور پرقدرت شرکت‌ها در رویدادهای نمایشگاهی نقشی پررنگ و موثر در تقویت تصویر برند در ذهن مشتریان بالفعل و ایجاد آگاهی در ذهن مشتریان بالقوه خواهد داشت.

منبع: گسترش نیوز

378566