شخم اولیه ۶۰ درصد از شالیزارهای گیلان

رییس سازمان حهادکشاورزی گیلان گفت: تاکنون افزون بر ۶۰ درصد از اراضی شالیزاری استان معادل ۱۵۰ هزار هکتار زیر شخم اولیه رفت.
تصویر شخم اولیه ۶۰ درصد از شالیزارهای گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مسعود الماسی روز شنبه با اشاره به اقدامات لازم و تدارک جهادکشاورزی گیلان برای شالیکاران در فصل زراعی جدید اظهار داشت: دو هزار و ٢٠٠ تن بذر گواهی شده برنج تامین شده که بیش از ٨٠ درصد از این بذرها در شرکت های تعاونی و کارگزاری های سراسر استان توزیع شده و این روند ادامه دارد.

وی توزیع کودهای شیمیایی بین کشاورزان را از دیگر اقدامات عنوان و اضافه کرد: تاکنون حدود ٣٣ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده است و روند توزیع ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیان داشت: به کشاورزان توصیه می شود که حتما روند مناسب استفاده از کودهای شیمیایی را مورد توجه قرار دهند زیرا برای یک محصول خوب نیازمند همه کودهای پایه هستیم.

وی اظهار داشت: برای آماده شدن در فصل زراعی جدید نیازمند ماشین آلاتی هستیم که باید آماده شوند و مورد استفاده قرار گیرند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشاورزان خواست تا متناسب با تقویم زراعی که ارایه خواهد شد نسبت به کشت و کار اقدام کنند.

استان گیلان ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۲۳۸ هزار هکتار آن اراضی شالیزاری است. ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.

منبع: ایرنا

278998