رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:

ابتلای ۳۰۸ نفر به کرونای انگلیسی از اسفندماه سال گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: یافته‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ویروس جهش‌یافته علت ابتلای ۶۰ درصد بیماران کووید ۱۹ در استان مرکزی است.

تصویر ابتلای ۳۰۸ نفر به کرونای انگلیسی از اسفندماه سال گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سید محمد جمالیان روز جمعه افزود: ۳۰۸ نفر از یازدهم اسفند ماه سال گذشته تا کنون بر اثر ویروس کرونای انگلیسی در استان مرکزی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده آمد.

وی بیان داشت: کیت تشخیص ویروس کرونا به میزان کافی در استان موجود است و جای نگرانی نیست ولی تشخیص کرونای جهش یافته ۲۴ساعت زمان می‌برد.

دکتر جمالیان اظهار داشت: اکنون وضعیت بیماری در استان نگران‌کننده نیست و حتی احتمال تغییر وضعیت شهرستان دلیجان از نارنجی به زرد وجود دارد، اما این شرایط شکننده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هرچند شمار بیماران سرپایی افزایش یافته، اما در بیشتر بیمارستان‌ها ظرفیت خالی وجود دارد و نگرانی‌ها برای هفته آتی است چرا که به دلیل بالا بودن حجم سفرها، شمار بیماران بستری بعد از تعطیلات افزایش می‌یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم تعامل و همکاری لازم را در این راستا انجام دهند و از سفرهای غیر ضروری و پذیرش میهمان به ویژه از دیگر شهرها بپرهیزند.

دکتر جمالیان تاکید کرد: وضعیت استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی رصد می‌شود و هر مکانی در شهرستانها که میزان تجمع و حجم مسافران بالا باشد، از فرمانداران درخواست می‌شود تا مداخله کرده و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

وی با اینکه اکنون نگران وضعیت شهرستان شازند هستیم، یادآور شد: با توجه به حضور بالای خوزستانی‌ها در شهرستان شازند امکان افزایش بیماری در این شهرستان وجود دارد که با مداخله به موقع فرماندار یکی از روستاها قرنطینه شد و میهمانان خوزستانی نیز از شهرستان شازند خارج شدند که جای تقدیر دارد.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

مجموع مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی تا پنجم فرودرین سال جاری به ۳۸ هزار و ۹۰۳ نفر و تعداد جان باختگان این بمیاری نیز به یک‌هزار و ۴۹۹ نفر رسیده است.

بر اساس اعلام سیما سادات سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۲۳ نفر در کشور تا پنجم فرودین ۱۴۰۰ به طور قطعی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری نیز به ۶۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسیده است.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

278919

مطالب مرتبط