۲۰ همیار بیماران کووید ۱۹ به مراکز درمانی استان مرکزی اعزام شدند

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۲۰ طلبه بسیجی برادر و خواهر با عنوان همیاران بیماران کووید ۱۹ از روز سه‌شنبه به مراکز درمانی استان اعزام شدند.
تصویر ۲۰ همیار بیماران کووید ۱۹ به مراکز درمانی استان مرکزی اعزام شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی و به نقل ازایرنا ، حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی مسئول بسیج طلاب استان مرکزی افزود: این همیاران بیماران کووید ۱۹ در پی فراخوان گسترده طلاب بسیجی خواهر و برادر برای نقش‌آفرینی در این اقدام خداپسندانه انتخاب شده و در گام نخست ۲۰ نفر به مراکز درمانی استان و بیشتر بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک اعزام شدند و در قالب سه شیفت کاری خدمات ارایه می‌دهند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی بسیج طلاب با آموزش‌های تخصصی که در گذشته دیده‌اند و تجربیات ارزشمندی که در پیک‌های پیشین کووید ۱۹ کسب کردند آماده نقش آفرینی در بیمارستان‌ها هستند.

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی اظهار داشت: در راستای غسل ، تدفین و انجام امورات شرعی فوت‌شدگان کرونا نیز بیش از ۶۵ نفر از طلاب بسیجی خواهر و برادر در استان سازماندهی شده‌اند و خدمت رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام رجبی بیان کرد: قرارگاه‌های محله‌محور در قالب طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی در تمامی مناطق استان با محوریت ائمه جماعت و مساجد تشکیل شده و برای اقدامات حمایتی نقش آفرینی دارند و با نظارت ائمه جماعت و بسیجیان در کنار تهیه و توزیع بسته‌های کمک مومنانه سایر اقدامات حمایتی همچون نیازمندی‌های بیماران قرنطینه شده در منزل را تامین می‌کنند.

وی اضافه کرد: این اقدام به‌منظور قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ و جلوگیری از ترددهای غیرضروری بیماران انجام می‌شود و هرچقدر که بتوان از ترددهای غیرضروری جلوگیری کرد در راستای مدیریت بیماری گام برداشته و انتظاری که از مردم وجود دارد این است که در خانه بمانند.

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی گفت: بیش از ۳۴ گروه جهادی بسیج طلاب در قالب طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی سازماندهی شده‌اند که آمادگی برای خدمت به بیماران کرونایی و نقش آفرینی در راستای مدیریت بیماری کرونا و کاهش آسیب های آن و واکسیناسیون را دارند.

حجت‌الاسلام رجبی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم ‌بسیج طلاب رسیدگی به خانواده ‌ایی است که عزیزان خود را با بیماری کرونا از دست دادند و طلاب جهادگر در این زمینه با تقویت روحیه مشاوره‌های تخصصی ارایه می‌کنند.

بیش از پنج هزار طلبه زن و مرد در حوزه‌های علمیه استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

332567