عضو مجلس خبرگان رهبری:

کلید رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو توجه بیشتر به تولید است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری شعارهای سالی را که انتخاب می‌کنند در جهت مباحث اقتصادی و به خصوص بحث تولید بوده که این بحث‌ها در مورد جهش تولید، رونق تولید و امسال هم به عنوان مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از تولید نامگذاری شده که همگی بیان‌گر این مهم می‌باشد که کلید رفع مشکلات اقتصادیی کشور در گرو توجه بیشتر به تولید می‌باشد.
تصویر کلید رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو توجه بیشتر به تولید است

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام جواد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون در خصوص شعار سال اظهار داشت: چند سالی است که مقام معظم رهبری شعارهای سالی را که انتخاب می‌کنند در جهت مباحث اقتصادی و به خصوص بحث تولید بوده است که این بحث‌ها در مورد جهش تولید، رونق تولید و امسال هم به عنوان مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از تولید نامگذاری شده که همگی بیان‌گر این مهم می‌باشد که کلید رفع مشکلات اقتصادیی کشور در گرو توجه بیشتر یه تولید می‌باشد.

وی افزود: در حقیت شعار سال به این علت بیان می‌شود که توجه مسوولین برای جهت‌دهی امورات و کارهای کشوری در این سمت و سو قرار گیرد و آینه‌ای باشد که بتوانند مشکلات را ببیند و برای رفع مشکلات و معضلات جامعه اهتمام داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مخاطب مقام معظم رهبری برای بیان شعار سال فقط مسوولین نیست البته در درجه اول برای مرتفع ساختن مشکلات جامعه بایستی مسوولین پای کار آیند به خصوص قوه مجریه اهتمام جدی در این خصوص را داشته باشد و در بحث تولید و رفع موانع تولید تلاش کند.

حجت الاسلام شبستری ادامه داد: مردم و تولیدکنندگان نیز در تحقق شعار سال بایستی اقدامات اساسی را انجام داده و پای کار آیند و می‌توانند با تلاش خود در جهت رونق تولید همچون حمایت از تولیدکنندگان داخلی و خرید اقلام تولیدی و کالای ایرانی گامی موثر در حمایت از تولید کننده داخلی بردارند.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان بایستی با افزایش کیفیت و مرغوبیت کالاهای تولیدی خود می‌توانند رغبت بیشتری برای خرید در مردم ایجاد کنند و این مهم باعث خواهد شد تقاضا در بازار افزایش یافته و این امر موجب پشتیبانی و رونق تولید در کشور خواهد شد.

این مقام مسوول یادآور شد: طی چند سال گذشته که شعارهای سال تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی معطوف به مباحث اقتصادی و تولید است بیانگر این موضوع می‌باشد که اهتمام جدی به معنای واقع به خرج داده نشده و حمایت وافی و کافی از تولید در کشور انجام نشده و مشکلات تولید کننده نیز مرتفع نشده است.

وی با اشاره به اینکه ریاست قوه قضاییه در خصوص رفع موانع تولیدی کشور ورود خوبی داشته و اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه انجام داده‌اند عنوان کرد: طی سال گذشته اقدامات لازم برای هزار کارخانه راکد در کشور در خصوص رفع مشکلات این کارخانجات انجام شده تا به چرخه تولید بازگردند و طی سفر ریاست قوه قضاییه به آذربایجان‌غربی نیز از کارخانه فولاد ارومیه بازدید و فرصت 2 ماه داده شده تا موانع سر راه این کارخانه تولیدی نیز رفع شود .

حجت الاسلام شبستری اذعان کرد: توقع رهبری به خصوص از قوه مجریه که به طور عمده امورات کشور مربوط به این قوه می‌باشد بیش از این است و باید این اقدامات رفع موانع تولید انجام می‌شد که پشتیبانی و حمایت لازم انجام نشده است .

وی خاطرنشان کرد: طی امسال اقدام جدی بایستی از سوی مسوولان ذی ربط انجام شود تا رونق تولید شتاب بیشتری داشته و گام موثری در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور برداشته شود.

انتهای پیام/

278871