معاون استاندار مرکزی:

رفع موانع تولید نیازمند اقدام جهادی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: رفع موانع و مشکلات تولید با اقدام جهادی امکان‌پذیر است بنابراین باید با تعامل و همکاری میان قوا در کوتاه‌ترین زمان در این خصوص اقدام شود.

تصویر رفع موانع تولید نیازمند اقدام جهادی است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سعید فرخی روز دوشنبه افزود: برای ایجاد رونق و جهش تولید باید موانع اجرایی و قانونی در مسیر پیش روی تولیدکنندگان برداشته شود.
وی با یادآوری نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" اظهار داشت: امید است تمام ارکان حاکمیت نقش خود را در راستای رفع موانع تولید بکار گیرند و پشتیبانی لازم در حوزه های قضایی، حقوقی، تامین مالی و قانونی صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴را یکی از راهبردهای اساسی رفع موانع تولید دانست و گفت: قوانین متعدد دیگری از جمله قانون بهبود فضای کسب و کار و همچنین قانون تسهیل و رفع موانع تولید در راستای ایجاد رونق و جهش تولید نقش کلیدی دارند که باید امسال با جدیت بیشتری دنبال شود.
فرخی ادامه داد: عوامل و موانع مزاحم تولید باید امسال دقیق‌تر و مناسب‌تر از سال‌های گذشته در کارگروه‌های مربوطه شناسایی شوند و با تعامل و همکاری نمایندگان مجلس، دستگاه قضا و دستگاههای اجرایی ذیربط حل و فصل شوند.
وی تاکید کرد: سال جدید باید تعامل و ارتباط سیستماتیک و پررنگ با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و صاحبان واحدهای تولیدی شکل گیرد و با شناسایی موانع تولید، گام های موثرتری در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان برداشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی سرعت در حوزه پشتیبانی از تامین مالی، خرید مواد اولیه و واردات آنها، صادرات و توسعه بازار واحدهای تولیدی را از دیگر اقدامات و برنامه های اولویت دار رفع موانع تولید در استان عنوان کرد.
فرخی یادآور شد: سال گذشته ۱۱۱ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل به واسطه تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط به چرخه مجدد تولید بازگشتند و ۱۵ هزار شغل نیز در استان ایجاد شد.
وی افزود: واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق نیز به کمترین میزان خود در بازه زمانی چهار ساله در این استان رسیدند .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی عنوان کرد: از نظرمیزان سرمایه گذاری نیز واحدهای تولیدی به رشد قابل قبولی دست یافتند که باید در این خصوص تلاش بیشتری داشت.
فرخی با بیان اینکه سال گذشته بیشتر مصوبات ستاد تسهیل استان اجرایی شده‌اند، گفت: دبیرخانه شبانه‌روزی تسهیل و رفع موانع تولید استان با هدف و محوریت پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی ایجاد شده است.
بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.
استان مرکزی به قطب دوم صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور شهرت دارد و رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی کشور را از آن خود کرده است.

278536

مطالب مرتبط