همزمان با شروع فصل مهاجرت آبزیان؛

رودخانه‌های گیلان از ادوات صید غیرمجاز پاکسازی شدند

اکبری‌‌پور از پاکسازی رودخانه‌های گیلان از ادوات صید غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست استان خبر داد و گفت: مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان در ایام تعطیلات نوروز به شکل مستمر پایش می‌شوند.
تصویر رودخانه‌های گیلان از ادوات صید غیرمجاز پاکسازی شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، «ساسان اکبری‌پور»، با بیان اینکه مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان در ایام تعطیلات نوروز و با هدف جلوگیری از هرگونه آسیب و تخریب به طور مستمر پایش و کنترل می‌شوند اظهار داشت: رودخانه‌های گیلان توسط یگان حفاظت محیط زیست گیلان از ادوات صید غیرمجاز پاکسازی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان عنوان کرد: این پایش‌‌ها همزمان با شروع فصل مهاجرت آبزیان به سمت رودخانه‌های استان از ‌آستارا چای تا پلرود در رودسر و همچنین رودخانه سفیدرود در پارک ملی بوجاق در دستور کار یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان قرار گرفته است.

اکبری‌‌پور تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ایام تعطیلات نوروزی به صورت مداوم ضمن سر‌کشی و پایش رودخانه‌ها با متخلفان و تخریب کنندگان محیط زیست هم برخورد کردند.

وی جلوگیری از هرگونه صید غیر‌مجاز را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: علاوه بر این‌ها سازهای احداث شده غیر‌مجاز که به منظور صید گونه‌های مختلف آبزی توسط متخلفین ایجاد شده بود نیز جمع‌آوری و با خاطیان به شکل قاطعانه برخورد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در مورد ادوات صید غیرمجاز جمع‌آوری شده هم توضیحاتی ارائه داد و اذعان کرد: در پایش‌های انجام شده نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان 18 سد کلهام، 150 رشته انواع تورالات و 10 رشته تور سالیک جمع‌آوری شد.

اکبری‌‌پور در پایان ضمن تاکید بر همراهی و مشارکت مردم در امر صیانت از محیط‌زیست خاطرنشان کرد: مردم فهیم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن‌های 1540 در میان بگذارند.

منبع: شبستان

278859

مطالب مرتبط