یک میلیون و ۳۲۰ هزار قطعه آبزی زینتی در محلات تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: یک میلیون و ۳۲۰ هزارقطعه انواع آبزیان زینتی سه ماه نخست امسال در این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.
تصویر یک میلیون و ۳۲۰ هزار قطعه آبزی زینتی در محلات تولید شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، احمدرضا جعفری روز سه‌شنبه افزود: تولید و تکثیر این آبزیان زینتی در۱۲ واحدپرورشی به مساحت ۱۳ هزار و ۱۵۰ متر مربع صورت گرفته است.

وی بیان کرد: مهمترین گونه‌های ماهیان زینتی در این واحدها شامل دالر، پرت، اسکار، دیسکوز، سنکو، مونی، فلاور و آنجل است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات اضافه کرد: بچه ماهیان زینتی پرورشی از کشورهای تایلند و مالزی و استان اصفهان وارد کارگاه‌های پرورشی محلات می‌شود و برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی تکثیر و پرورش می‌یابد.

جعفری توضیح داد: شهرک ماهیان زینتی محلات در زمینی به مساحت ۱۲ و نیم هکتار و در ضلع شرقی دهکده گل این این شهرستان در حال ساخت است و ۲۷ قطعه زمین برای شهرک ماهیان زینتی در محلات پیش‌بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: هدف از ایجاد نخستین شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات، حمایت از تولیدکنندگان و افزایش سطح کمی و کیفی محصولات در شاخص استاندارد ملی با قابلیت صادرات در این شهرستان است.

وی گفت: ۱۵ واحد پرورشی با مساحت ۱۳۳ هزار مترمربع در زمینه تکثیر و توزیع آبزیان زینتی در محلات فعال است و فعالیت این واحدها ۵۰ فرصت شغلی در محلات ایجاد کرده است.
جعفری با بیان اینکه ۱۶ درصد از میزان ماهیان زینتی کشور در شهرستان محلات تولید می‌شود، یادآور شد: این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه نخست کشور و از نظر میزان تولید بعد از اصفهان، جایگاه دوم را دارد.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی کشور است

321624