شهردار اراک:

طرح ۲۴ متری جایگزین طرح ۵۵ متری است

شهردار کلانشهر اراک گفت: بخشی از طرح ۲۴ متری اراک تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی شهر اجرایی می‌شود و در این راستا همه تلاش‌ها به کار گرفته شده است.

تصویر طرح ۲۴ متری جایگزین طرح ۵۵ متری است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی و به نقل از ایسنا، علیرضا بیاتیان روز پنجشنبه گفت : طرح ۲۴ متری جایگزین طرح ۵۵ متری(۵۸متری) است و مسیر میدان ولیعصر (عج) را شامل می شود.

وی بیان کرد: ۵۵ متری (۵۸ متری) یک طرح خوب برای گره‌گشایی از ترافیک شهری و توسعه ویژه شهر اراک بود که بنا به دلایلی اجرایی نشد و در این راستا مردم این منطقه نیز سال‌های سال در تنگنا قرار گرفتند.

شهردار اراک ادامه داد: در طرح ۲۴ متری بیشتر، معبر شهری در مسیر است و ۱۸ ملک به صورت ۱۰۰ درصد در مسیر تعریض قرار دارد و سایر املاک نیز از ۱۰ تا ۸۰ درصد در معرض تعریض قرار دارند.

بیاتیان اظهار داشت: طرح تفضیلی این مهم آماده شده و به زودی شیوه‌نامه‌ای برای برخورد یکسان با املاک در مسیر این طرح نهایی خواهد شد و سیاست‌های تشویقی ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است تا این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: در راستای طرح ۵۵ متری (۵۸ متری) در سال‌های گذشته ۴۶ ملک تملک شده است که تعدادی از آنها برای اجرای طرح ۲۴ متری خارج شده است.

شهردار اراک به تمرکز خدمات دهی به مناطق حاشیه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: بازگشایی معابر جدید در مناطق حاشیه‌ای اراک پیش بینی شده تا بتوان ضمن ایجاد توسعه به کاهش ترافیک نیز کمک کرد.

طرح ۵۵ متری اراک با هدف روانسازی ترافیک و ایجاد روند تکمیل شبکه معابر شهری از سال ۸۱ پیش بینی و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب و ابلاغ شد.
بر اساس مختصات این طرح تملک ۲۱۸ پلاک به شعاع ۲ کیلومتری از میدان ولی عصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی در دستور کار بوده که با گذشت بیش از ۱۵ سال اجرایی نشد.

پس از گذشت سالها این طرح به پروژه 24 متری تغییر کرد و مدیریت شهری اراک مصمم است تا آن را بر اساس مختصات جدید اجرایی کند.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه ۶۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

278857

مطالب مرتبط