رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک:

اراک به خودروی نردبان ۶۸ متری نیاز دارد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با بیان اینکه این سازمان در حوادث کوچک همچون گیر کردن انگشتر در دست شهروندان طی مراجعات حضوری خدمات لازم را ارائه کرده، تصریح نمود: آخرین بار که برای این سازمان لباس خریداری شده بود مربوط به سال ۸۶ بوده این در حالی است که عمر مفید این لباسها ۱۰ الی ۱۲ سال است و این لباس ها مستعمل شده و از بین رفته بود و با همکاری شهردار و شورای شهر مبلغی در این راستا اختصاص یافت.
تصویر اراک به خودروی نردبان ۶۸ متری نیاز دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود آقا زیارتی در گفت وگو با خبرنگار پرسون ضمن تشکر از شهردار و اعضای شورای شهر جهت پیگیری و حل مشکلات سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ دست لباس استاندارد اتش نشانی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان خریداری و در اختیار نیروهای عملیاتی اتش نشانی اراک قرار گرفت.
وی ضرورت وجود ایستگاه آتش نشانی در کارخانجات و صنایع را یادآور شد و عنوان کرد: بعنوان مثال در برخی حوادث در کارخانه ها مثل خمین بدلیل اینکه نیروهای مربوطه دارای تخصص لازم در این گونه حوادث و آتش سوزی ها نیستند، این سازمان خدماتی را به این حوادث ارائه کرده است.
وی بیان داشت: بعنوان مثال از آنجا که شهر شازند در جوار شهر اراک است و بواسطه وجود پالایشگاه و نیروگاه خودروهای سنگین مواد سوختی از جمله نفت،گاز و بنزین از اراک عبور میکند لذا نیاز بود یکسری تجهیزات تخصصی در بحث مواد شیمایی در جهت مقابله با حوادث شیمیایی تجهیز شود.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه نسبت به شهرهای هم طراز خود در سطح کشور دارای جایگاه بسیار خوبی هستیم ولی با این وجود کمبود امکانات به چشم می خورد.
آقا زیارتی در ادامه با بیان اینکه بدنبال اخذ مجوز برای جذب نیرو در این سازمان هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر حوادث نسبت به قبل تخصصی شده این در حالی است که اگر تجهیزات وجود نداشته باشد، یک آتش نشان حکم سرباز بدون سلاح را دارد.
وی تاکید کرد: آتش نشان اگر تجهیزات حفاظت فردی مناسب نداشته باشد قطعا نمی‌تواند خدمات لازم را ارائه کند.
وی توضیح داد: شهرداری ها به تنهایی قادر به فراهم نمودن این امکانات نیستند لذا برای تهیه امکانات لازم نیاز به یکسری بودجه های ملی و استانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی حوادث که بوقوع می پیوندد به دستگاه قضایی مرتبط می شود در این راستا کارشناسانی در جهت علت یابی داریم که دارای تجربه خوبی بوده و همکاری خوبی با مراجع قضایی دارند.
وی خاطرنشان ساخت: در بحث پهباد وهلی کوپتر های اطفاء حریق شهرداری ها پیگیر این موضوع بوده اند و قرار شده ما در سازمان آتش نشانی اراک از هلی کوپتری که بصورت پاره وقت در اختیار هلال احمر و اورژانس قرار دارد، استفاده کنیم.
رئیس سازمان آتش نشانی اراک بیان داشت: در حال حاضر دارای خودروی نردبانِ ۳۲ متری هستیم این در حالی است که نیازمندِ خودروی نردبان ۶۸ متری هستیم.
وی توضیح داد: قیمت این خودروی نردبان حدود ۶۰ میلیارد تومان است و در این رابطه از دو برند معروف هم بازدید داشته ایم که با توجه به هزینه بالای این خودرو امیدوار هستیم تولید کنندگان داخلی بتوانند این خودروتولید و عرضه کنند که در این راستا آمادگی خودرا با شرکت لجور اراک اعلام کرده و رایزنی هایی نیز انجام شده است که امیدواریم به ثمر نشینید که در صورت تولید پتانسیل صادرات بالایی نیز دارد

245708