دبیرکل جبهه حامیان قانون در گفت و گو با پُرسون؛

اصلاح طلبان و اصوالگرایان بازنده انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود

دبیرکل جبهه حامیان قانون گفت: اصلاح طلبان و اصوالگرایان بازنده انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود و چهره ای مستقل، ولی نزدیک به نیروهای انقلاب و پایداری رای خواهد آورد.

تصویر اصلاح طلبان و اصوالگرایان بازنده انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود

حسن لطفی دبیرکل جبهه حامیان قانون در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، با بیان اینکه اصلاح طلبان و اصوالگرایان بازنده انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود و چهره ای مستقل، ولی نزدیک به نیروهای انقلاب و پایداری رای خواهد آورد، گفت: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در واقع یک انتخابات سرنوشت ساز و در سپهر سیاسی کشور تعیین کننده و حساس خواهد بود.

وی افزود: مردم و دلسوزان نظام و انقلاب و کشور باید با این مسئله، ملی گرایانه و فراجناحی برخورد کنند و منافع کشور را در نظر بگیرند و سعی کنند با یک انتخاب درست و غیر احساسی، به برنامه های عملی و کارشناسانه، با دقت به سوابق و کارائی نامزدها به فرد مورد نظر خود رای دهند.

لطفی همچنین افزود: پیش بینی انتخابات ۱۴۰۰ در این شرایط خیلی سخت است و باید دید در آخر، در انتخابات چه اشخاصی ثبت نام خواهند کرد و چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

حسن لطفی ادامه داد: کسانی که تاکنون نامشان بر سر زبانها افتاده و احتمال شرکت شان در انتخابات ریاست جمهوری میرود، یکی از آن افراد آقای احمدی نژاد است که در چند وقت گذشته حاشیه های زیادی ایجاد کرده است و آمدن و نیامدن احمدی نژاد سر زبان هاست؛ با اینکه ایشان رای زیادی در کف جامعه دارد و به احتمال قوی ایشان در انتخابات شرکت خواهد کرد، تحرکات اخیر و جلسات و حضور طرفداران ایشان از استان های مختلف در دفترشان در تهرانپارس، این احتمال را به قطعیت تبدیل کرده است، البته که امکان تایید صلاحیت ایشان خیلی کم است و به گفته خودشان از هیچ شخصی هم در انتخابات حمایت نخواهد کرد و مستقل وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

دبیرکل جبهه حامیان قانون گفت: نفر بعدیِ گمانه زنی ها آقای رئیسی است، که سخنگوی قوه قضاییه پیشتر اعلام کردند که رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهند کرد، ولی بنده اینطور فکر نمیکنم، تحرکات سفرهای استانی که ایشان دارند البته که در راه خدمت رسانی به مردم است، ولی بوی انتخابات هم میدهد و دعوت ۲۰۸ نماینده از ایشان برای حضور در انتخابات گواهی این مدعاست و اخیرا هم به دوستان نزدیکش برای آمدن احتمالی به انتخابات چراغ سبز نشان داده است که ایشان اگر بیایند اقبال مردمی خوبی دارند‌.

وی با اشاره به حضور محمدباقر قالیباف که در انتخابات پیشین با کمی بد شانسی و اتحاد شکنی طیف نزدیک به خود از صندلی پاستور جا ماند گفت: در جدیدترین اظهار نظر از سوی نزدیکان قالیباف ، که ایشان در انتخابات حضور نخواهد شد، و از رییسی حمایت خواهد کرد، واکنش هایی به همراه داشت که به نظر بنده آقای قالیباف شرایط را سنجیده و شرایط را بررسی خواهد کرد و اگر ببیند که اجماع نیروهای انقلاب است، حتما در انتخابات شرکت خواهد کرد، البته هم اکنون ستادهای خود را در تهران و کشور فعال کرده است.

همچنین علی لاریجانی هم اگر بتواند اصلاح طلبان و اصولگریانِ طرفدار خود را قانع کند که بر روی ایشان اجماع شود در انتخابات شرکت خواهد کرد و ایشان هم در حال آماده سازی ستادهای خود است.
دیگر گزینه رستم قاسمی است که یکی از گزینه های جدی در انتخابات ریاست جمهوری است و برخی گمانه زنی ها ایشان را برای گزینه وزارت، معاون اولی و یا شهرداری تهران معرفی می کنند که این موضوع صحت ندارد و بارها این موضوع از طرف ایشان تکذیب شده است.

این در حالی است که رستم قاسمی عزم خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ جزم کرده است و وی خود را فراجناحی و مردمی میداند و به گفته ایشان برنامه روشن و عملی برای اقتصاد کشور دارد.

از طرفی دیگر زمزمه هایی هم از آمدن نیکزاد نائب رییس مجلس برای حضور درعرصه انتخابات ریاست جمهوری شنیده می شود. اگر آقای رئیسی حضور پیدا نکنند قطعا وی در انتخابات حضور خواهد داشت و رای آذریها به ایشان، نقطه قوت خواهد بود.

سعید جلیلی نیز یکی از مطرح ترین نامزدهای انتخاباتی است، که اگر بتواند اتحاد نیروهای انقلاب و جبهه پایداری و شورای (وحدت) را به هم پیوند بزند میتوان رقیب جدی باشد، اگر چه رای کف خیابانی ایشان پایین است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان هم برخی گزینه ها را سر زبانها انداخته اند و بی سر و صدا برای انتخابات آماده می شوند، افزود: آقایان حسن خمینی، عارف، ظریف، محسن هاشمی، جهانگیری،آذری جهرمی، ستاری، نمکی، و حتی خاتمی، جدا از اینکه تایید صلاحیت شان دشوار است، با عملکرد ضعیف اصلاح طلبان مورد اقبال رای مردم هم نخواهند بود.

وی افزود: کاندیداهایی از قبیل محسن رضایی(نیروهای انقلاب)، ضرغامی(مستقل)، کواکبیان(حزب مردم سالاری)، مطهری(مستقل)، سعید محمد(مستقل)، دهقان(مستقل)، بذرپاش(نیروهای انقلاب)، افشانی(اعتمادملی)،قاضی زاده هاشمی(مستقل)، پزشکیان(مستقل)، زاکانی (نیروهای انقلاب)، محصولی(پایداری) و بادامچیان(موتلفه) نیز اگر از فیلتر شورای نگهبان رد شوند باز کف رای پایینی دارند و مردم به آنها اقبال نشان نخواهند داد.

لطفی خاطر نشان کرد: انتخابات ۱۴۰۰ ردصلاحیت های زیادی خواهد داشت، و اصولگرایان نیز به احتمال زیاد به وحدت نخواهند رسید رقابت درون گروهی اصوالگرایان، شورای (وحدت)، جبهه پایداری، ائتلاف نیروهای انقلاب و حتی رقابت با یک کاندیدای مستقل شکل خواهد گرفت و اصلاح طلبان و اصوالگرایان بازنده انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود چهره ای مستقل، ولی نزدیک به نیروهای انقلاب و پایداری رای خواهد آورد

دبیرکل جبهه حامیان قانون در آخر با اشاره به برنامه‌های جبهه حامیان قانون گفت: ما هم کاندیدای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری به مردم معرفی و در صورت تایید صلاحیت از طرف شورای نگهبان، کابینه دولت و برنامه های عملی خود را قبل از انتخابات اعلام خواهیم کرد.

278680