عزیزی؛

تدارک آرایش سیاسی اصلاح طلبان برای شکست محترمانه در انتخابات ۱۴۰۰

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اخبار جاری در جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان حکایت از وجود شرایط مبهم برای معرفی نامزد ریاست جمهوری در این جریان دارد.
تصویر تدارک آرایش سیاسی اصلاح طلبان برای شکست محترمانه در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش سایت خبری پرسون، وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی آرایش سیاسی اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ را ضعیف و شکننده ارزیابی کرد و گفت: جریان اصلاح طلبی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم با سه نقطه ضعف جدی روبرو است که به راحتی قابل ترمیم و تقویت نیست.

او ادامه داد: به اذعان فعالان سیاسی اصلاح طلب، این جریان فاقد یک مانیفیست با تعریف مشخص است. به عبارت دیگر جریان اصلاح طلبی از یک فضای ابری سیال تشکیل شده و نمی‌توان تعریف مشخصی از آن برای نسل جدید ارائه دارد. دومین نقطه ضعف جریان اصلاحات عملکرد ضعیف و کارنامه غیرقابل دفاع دولت حسن روحانی است. در حال حاضر اصلاح طلب‌ها وارث اصلی ویرانی‌های به جا مانده از دولتی هستند که برای روی کار آمدن آن از هیچ کار مباح و مکروهی دریغ نکردند و الان هر چه قدر تلاش می‌کنند نمی‌توانند دامن خودشان را از عملکرد دولت پاک کنند. نقطه ضعف سوم اصلاح طلبان نداشتن چهره‌های شاخص و محبوب برای فرستادن به رقابت انتخابات ریاست جمهوری است. چهره‌ای که به او اطمینان کامل داشته باشند در بین گزینه‌های فعلی اصلاح طلب وجود ندارد.

عزیزی در ادامه تصریح کرد: این دوره از رقابت‌های انتخاباتی در سطح پایین و دسته دو برگزار خواهد شد. احتمال مشارکت حداقلی در کنار نداشتن نامزد‌های قوی خود به خود سطح رقابت‌ها را پایین می‌آورد. توصیه به عدم حضور سید حسن خمینی نیز از این منظر قابل تعریف و توجیه است.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد نامزد اصلی اصطلاح طلبان از بین علی لاریجانی، محسن هاشمی، مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیری انتخاب شود. البته هر کدام از این گزینه‌ها نقطه ضعف و ناحیه آسیب پذیری خاص خودش را دارد که کار تخریب را برای تیم رقیب آسان‌تر می‌کند. لازم به ذکر است که فعالان اصلاح طلبی به نقاط ضعف خودشان اشراف دارند و با آگاهی کامل در تدارک یک آرایش سیاسی با رویکرد شکست محترمانه هستند تا با یک عقب نشینی راهبردی از حذف و اضمحلال کامل پیشگیری کنند.

منبع : خبرنگاران جوان

284194