ثبت ۶۳ وقف جدید در استان مرکزی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۶۳ وقف جدید به ارزش بیش ۳۰۰ میلیارد ریال سال گذشته در نقاط مختلف این استان به ثبت رسید.

تصویر ثبت ۶۳ وقف جدید در استان مرکزی

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، حجت‌الاسلام «محمدرضا آسوده» روز یکشنبه افزود: شهرستان‌های اراک و دلیجان با هرکدام ۱۰ وقف بیشترین موقوفات جدید به لحاظ تعداد را در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.
وی ادامه داد: یک وقف جدید شامل ۴۳ هکتار زمین کشاورزی، دامداری و موتورخانه به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد ریال پارسال در شهر محلات به ثبت رسید که ارزشمندترین وقف در بین موقوفات جدید استان در سال گذشته محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، ساخت و حمایت دارالشفا، تهیه و توزیع سبدکالا بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان، بهداشت و درمان و تهیه جهیزیه برای نیازمندان از مهمترین نیات وقف جدید شهرستان محلات است.
حجت‌الاسلام آسوده بیان کرد: دیگر وقف‌های جدید استان مرکزی در بخش انتفاعی( وقف عین مال) و منفعتی(درآمد مال وقف شده) به ثبت رسیده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: وقف‌های انتفاعی ثبت شده استان مرکزی در سال جاری در حوزه ساخت مسجد، حسینیه و درمانگاه و وقف‌های منفعتی در حوزه‌های قرآنی و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است.
پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده که حدود ۲ هزار مورد از آن‌ها درزمینه اقتصادی و بقیه در بخش‌های مختلف قرآنی، کمک به بازسازی عتبات عالیات، عزاداری و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا(ع)، کمک به ایتام و نیازمندان بوده است.

278420