اطلاعیه شماره ۱۰۱ ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اطلاعیه شماره ۱۰۱ خود را صادر کرد.
تصویر اطلاعیه شماره ۱۰۱ ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، متن کامل اطلاعیه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به شرح زیر است:

مردم شریف استان یزد

‌ضمن تبریک حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد سراسر نور و سرور این ماه و همچنین تهنیت و شادباش پیشاپیش فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت، در ابتدا لازم است از همراهی، همدلی، همکاری و عنایت ویژه آحاد مردم عزیز صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم که بار دیگر مسئولین و خادمین خود را در عرصه مدیریت بیماری کووید ۱۹ تنها نگذاشته تا شاهد روزهای تلخ و تاسف آور بیش از این نباشیم.

هر ساله فرا رسیدن نوروز و بهار طبیعت آغاز یک جنبش زیبا در ایرانیان بوده که با برپایی آداب و رسوم سنتی و تکریم شعایر دینی و اخلاقی همراه بوده است.

امسال اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و مخاطرات جدی آن بر سلامت تک تک شهروندان، این رویداد زیبا و بزرگ را با چالش جدی مواجه نمود.

همانگونه که استحضار دارید یک سال از تجربه مدیریتی بیماری کرونا می‌گذرد که دستاوردهایی گرانقدر اما به بهای سنگین رقم زده است.

بحمدالله با همراهی و مساعی دلسوزانه همه شما عزیزان، برابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شهرهای استان از منظر بیماری به نقطه نسبتا خوبی رسید‌ه، اگرچه این وضعیت بسیار شکننده بوده و هر آن امکان اوج‌گیری بیماری به خصوص ویروس جهش یافته وجود دارد.

لذا توجه همگان را به نکات ذیل جلب می نماید:

۱. اگرچه وضعیت بیماری در شهرهای استان روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده می باشد.

هرگونه ‌تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، ‌تردد و تجمع می تواند نه تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد.

لذا از همه عزیزان درخواست می‌شود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانند و سفر را به زمان مناسب موکول نمایند.

٢. مجددا تاکید و یادآوری می شود که مسافرت "از" و "به" شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست اعلامی از سوی وزارت بهداشت ممنوع می باشد.

در استان یزد تنها شهرستان خاتم در وضعیت نارنجی قرار دارد و بقیه شهرهای استان زرد و آبی می باشند.

۳. از برگزاری دورهمی خانوادگی و تجمع و ترددهای غیرضروری به شدت پرهیز گردد.

٤. افرادی که از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند، (تست مثبت ) و یا علائم مشکوک به کرونا به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت ننمایند.

همچنین یادآور می شود چنانچه وضعیت هر یک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

در پایان ضمن تاکید مجدد درخصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و به دور از کرونا، این نکته را یادآور می شود که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود تلاش فراوانی نمودند تا وضعیت بیماری به شرایط حال حاضر برسد.

قطعاً با توجه به تلاش های دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و تولید واکسن، بی ‌شک همه عزیزان اذعان می نمایند که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده ‌و انجام واکسیناسیون می‌تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماه‌های نه چندان دور فراهم نماید.

انتهای پیام/

268050