سرعت انتقال ویروس کرونا در لرستان شتاب گرفته است

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با «بیماری کووید ۱۹» دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: افزایش مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا در لرستان سرعت گرفته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، مریم کوشکی؛ معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران ویروس کرونا در لرستان با سرعت در حال انتقال است. شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود وضعیت استان به بدترین روز های پیک اول این ویروس می رسد. بازار خرید شب عید دلیل اصلی ابتلا به کرونا در روز های گذشته بوده است.

وی افزود: سرعت انتقال کرونا در لرستان شتاب گرفته است. مردم باید بفکر سلامتی خود و هم نوعان خود باشند. شیرینی نوروز را با انتقال ویروس کرونا تلخ نکنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در لرستان، اظهار کرد: در مجموع ۲۳۷ هزار و ۲۳۹ نمونه به آزمایشگاه‌های ارسال‌ شده است.

وی بابیان اینکه جواب ۲۳۶ هزار و ۳۴۳ نمونه تاکنون داده‌ شده است، افزود: تعداد مبتلایان مثبت به کووید ۱۹ در لرستان ۶۹ هزار و ۹۱۵ مورد است که بر اساس این گزارش طی 24 ساعت گذشته تست تعداد ۲۳۷ نفر مثبت اعلام‌ شده است. این در حالی است که آمار مثبت در روز گذشته ۲۰۵ نفر بود. همچنین تعداد کل پاسخ‌های منفی ۱۶۶ هزار و ۴۲۸ مورد است.

مسئول ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متأسفانه تاکنون یک هزار و ۳۵۸ نفر به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست‌ داده‌اند.

مسئول ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دوری از تجمع، کاهش ترددهای غیرضروری، تهویه‌ی مناسب فضا منزل و محل کار تأکید کرد.

بر اساس اعلام مسئول ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم استانی‌های گرامی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در صورت داشتن هرگونه علائم سرماخوردگی جهت انجام نمونه‌ی کرونا به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته مراجعه کنند.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

257601