رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت وگو با پرسون:

مردم در حساس ترین روزها، در برابر بیماری کرونا بی تفاوت شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مردم در حساس ترین روزها، در مقابل بیماری کرونا بی تفاوت شده اند و همین امر زمینه نگرانی مسئولان درمانی و بهداشتی در استان کردستان را فراهم آورده است.

کردستان ـ در روزهای گذشته بازار عید در سطح شهر سنندج به حدی شلوغ بود که بی شک در هفته های آینده به ویژه ایام نوروز شاهد اوج گیری اپیدمی دوباره کرونا در سطح جامعه به ویژه سنندج و دیگر شهرهای استان کردستان خواهیم بود.

دکتر فرزین رضاعی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این باره در گفت وگو با خبرنگار پرسون گفت: متاسفانه علیرغم هشدارهای بهداشتی و نیز مشاهده خود مردم از خسارت های جانی و مالی کرونا به عینه شاهد زیرپا گذاشته شدن بسیاری از پروتکل های بهداشتی در سطح استان به ویژه در بازار شب عید در این شهر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تداوم این بی تفاوت ها و سهل انگاری های مردم بی شک ما را با موج جدیدی از کرونا در سطح استان در ایام عید روبرو خواهد ساخت.

دکتر رضاعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: متاسفانه مردم در حساس ترین روزها، در مقابل بیماری کرونا بی تفاوت شده اند و همین امر زمینه نگرانی مسئولان درمانی و بهداشتی در استان کردستان را فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی سنین پایین را درگیر خود می کند، گفت: بیشترین قشری که موارد بهداشتی و پروتکل ها را رعایت نمی کنند متاسفانه نوجوانان و جوانان هستند و این امر می تواند یک فاجعه بزرگ را برای همه ما رقم بزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: علیرغم اینکه بارها از مردم درخواست کرده ایم که در فضاهای سربسته و حتی باز تجمع نکنند، به عینه می بینیم که کمتر کسی به این تذکرات مهم توجه می کند.

دکتر رضاعی در پایان سخنان خود گفت: این بی تفاوتی برخی از مردم نسبت به کرونا به نوعی پایمال کردن زحمات طاقت فرسای یکساله تیم های درمانی در مقابله با این ویروس است و به نوعی یک بی انصاف در حق این عزیزان می باشد.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

257400