کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

سلسله شکست‌های عربستان در مقابل یمن/ سعودی‌ها دست به دامن داعش شدند

به دنبال شکست‌های مکرری که تروریست‌ها، متجاوزین و مزدوران رژیم آل سعود در بخش‌ها و قسمت‌های مختلف یمن متحمل شدند، رژیم آل سعود مجبور شده است برای فشار بیش‌تر، کشتار بیش‌تر و اعمال جنایات بیش‌تر از تروریست‌های داعش نیز در یمن استفاده کند.

عماد نجار کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص جنگ مأرب و درگیری‌های یمن بیان داشت: مأرب یکی از مهم‌ترین استان‌های یمن است و شرایط حاکم بر این استان و محاصره این شهر توسط نیروهای مردمی، کمیته‌های مردمی و ارتش یمن نشان از اهمیت مأرب در یمن دارد.

نجار افزود: شهر مأرب در حال حاضر در تصرف مزدوران رژیم آل سعود است و این محاصره سبب شده است که قبایل به میدان بیایند و برای حل و فصل و خروج نیروهای متجاوز از این شهر وساطت کنند و اگر این وساطت‌های قبایل دیگر نتیجه ندهد، با همراهی نیروهای دیگر خصوصاً نیروهای صنعا شرایط برای حمله به مأرب آماده و فراهم شده است.

وی تصریح کرد: نیروهای وابسته به رژیم آل سعود علی‌رغم حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فراوانی که از طرف جناح‌های مختلف از آن‌ها می‌شود، نتوانستند جلوی پیشروی نیروهای یمنی را بگیرند و نیروهای صنعا به مرکز العبدیه در جنوب استان مأرب رسیدند و همچنین بخش‌های دیگری در این استان توسط نیروهای مردمی آزادسازی شده است.

نیروهای وابسته به رژیم آل سعود علی‌رغم حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فراوانی که از طرف جناح‌های مختلف از آن‌ها می‌شود، نتوانستند جلوی پیشروی نیروهای یمنی را بگیرند و نیروهای صنعا به مرکز العبدیه در جنوب استان مأرب رسیدند و همچنین بخش‌های دیگری در این استان توسط نیروهای مردمی آزادسازی شده است

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین تشریح کرد: در حال حاضر نیروهای صنعا که از قسمت جنوبی استان معرب وارد شده‌اند آخرین مسیرها برای ارسال تجهیزات و کمک به نیروهای وابسته به رژیم آل سعود را قطع کرده‌اند. غرب معرب نیز مانند بخش‌های دیگر آن در کنترل نیروهای مردمی قرار گرفته و این سلسله اقدامات و سلسله شکست‌هایی که به نیروهای متجاوز تحمیل شده‌ باعث ایجاد سرخوردگی و افسردگی در نیروهای تروریست و متجاوز شده است.

عماد نجار با اشاره به این‌که برای همه ملت‌ها و افرادی که در حوزه مسائل منطقه‌ای فعالیت می‌کنند آشکار است که اصلی‌ترین حامی تروریست‌های داعش رژیم آل سعود است، اظهار داشت: به دنبال شکست‌های مکرری که تروریست‌ها، متجاوزین و مزدوران رژیم آل سعود در بخش‌ها و قسمت‌های مختلف یمن متحمل شدند، رژیم آل سعود مجبور شده است برای فشار بیش‌تر، کشتار بیش‌تر و اعمال جنایات بیش‌تر از تروریست‌های داعش نیز در یمن استفاده کند.

وی ادامه داد: یمنی‌ها به این موضوع آگاه هستند و جانانه در برابر این تروریست ها ایستادگی می‌کنند. نه تنها داعش بلکه قبایل دیگری نیز در یمن هستند که به دلیل پترودالرهایی که رژیم آل صعود هزینه می‌کند، علیه مردم یمن اقدام می‌کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان گفت: یکی از بزرگ‌ترین قبایلی که در مأرب تجاوز و کشتار می‌کند حزبی است وابسته به اخوان که به دلیل کشتارها و جنایات زیادی که انجام داده مورد محکومیت دیگر قبایل قرار گرفته و عدم اقبال عمومی این گروه‌ها در میان مردم یمن، شرایط را به گونه‌ای تغییر داده که ملت یمن به هیچ وجه پذیرای این تفکرات، احزاب و جناح‌های وابسته به خارج نیستند.

247243

مطالب مرتبط