راه اندازی مدرسه مجازی با همت معلمان/ برای اینکه بیاموزند و یاد بدهند

در استان چهارمحال و بختیاری تعدادی از معلمان تصمیم به تشکیل گروه هایی 40 هزار نفره از معلمان در فضای مجازی گرفتند.
تصویر راه اندازی مدرسه مجازی با همت معلمان/ برای اینکه بیاموزند و یاد بدهند

به گزارش سایت خبری پرسون از چهار محال و بختیاری، گروهی از معلمان در استان چهارمحال و بختیاری از سال 95 به صورت خودجوش به ایجاد گروه های تلگرامی مخصوص معلمان کردند. این گروه ها رفته رفته گسترده شده و به پایه های مختلف تقسیم و در هر کدام از آن ها 3 الی چند هزار معلم عضو شدند.

ابراهیم محمودی، متولد 1370 در روستایی در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری، در دانشگاه فرهنگیان درس خوانده است. وی موسس این گروه های تلگرامی است که در سال 95 با گروهی از معلمان با توجه به دغدغه های موجود در تلگرام گروه های درسی تشکیل دادند و نام آن را سال اولی ها گذاشتند. این گروه به مرور زمان گسترده شد و با توجه به مزیتی که داشت معلمان کل کشور از پایه های مختلف در آن عضو شدند.

پس از چند سال این گروه به نقطه ای رسید که در پایه های مختلف، معلمان در آن عضو شدند و حول و حوش 40 هزار معلم در آن عضو شدند. بدین ترتیب هر گروهی بر اساس پایه تحصیلی اش یک مدیر دارد و چندهزار معلم را راهنمایی می کند.

قابلیت این گروه ها این است که به معلمان روش های آموزشی نوین را در فضای مجازی آموزش می دهند. به هرحال در عصر امروزی ارتباط با تلفن همراه بیش از پیش است و معلمان با استفاده از این ابزار می توانند از اقصی نقاط دنیا با یکدیگر ارتباط داشته باشند و دانش خود را در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان افزایش دهند.

به نظر می رسد چنین امکاناتی در برهه زمانی کنونی که همگی درگیر کرونا هستیم می تواند اقدامی قابل تحسین باشد. ضمن این که جمع شدن چنین تعدادی از معلمان از سراسر کشور نیز اقدامی قابل تحسین است.

منبع: رکنا

245408