برگزاری مجدد آزمون رتبه‌بندی معلمان در ۱۷ اسفند ۹۹

رییس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مجدد آزمون رتبه‌بندی معلمان یکشنبه آینده ۱۷ اسفند خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، یارمحمد حسین‌بُر در اطلاعیه‌ای با موضوع «آزمون رتبه‌بندی اسفند معلمان» خطاب به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها اعلام کرد: با عنایت به درخواست همکاران، آزمون رتبه بندی، روز یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹ باردیگر و برای آخرین بار تکرار می شود.

وی در این اطلاعیه از معلمانی که به هر دلیل نتوانستند در آزمون شرکت کنند یا نمره حدنصاب را نیاورده‌اند، تاکید کرد که آنها می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

رییس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری آموزش و پرورش در این اطلاعیه با یادآوری این که این آزمون فقط در یک مرحله برگزار می‌شود و حداکثر نمره از ۱۰۰ است، تصریح کرد: آزمون رتبه بندی معلمان صرفاً از طریق گوشی همراه اجرا و هر داوطلب از هر سیم کارت فقط سه بار می تواند استفاده کند، بدیهی است در صورت استفاده بیشتر از یک سیم کارت در هر آزمون، نمرات ثبت شده قابل قبول نخواهد بود.

در این اطلاعیه حسین‌بُر با تأکید بر این که فرهنگیانی که مشمول نظام رتبه بندی می شوند تا زمانی که تأییدیه مقام مسؤول خود را نگیرند، اجازه حضور در آزمون را ندارند، یادآور شد: حداکثر زمان جهت رفع مشکلات احتمالی (تغییر ابلاغ، تکمیل فرم ها و ...) تا روز پنج شنبه ۱۴ اسفند ۹۹ است. بدیهی است در روز آزمون هیچ گونه تغییر در سیستم برای متقاضیان صورت نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: محتوای آزمون فقط از طریق آیکن نظام رتبه بندی و با کیلیک کردن بر روی «ورود به کلاس» در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. بدیهی است محتوا و سؤالات موجود در قسمت «بانک سؤالات و محتواها» فقط جهت مطالعه بیشتر است.

رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم آن افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود، صلاحیت های عمومی شامل شخصیت افراد، تخصصی شامل دانش و توانمندی های آموزشی و پرورشی و حرفه‌ای شامل مجموعه ای از شایستگی ها، توانمندی ها و مهارت هایی است که معلم حین کار به دست آورده و خود را ارتقا می‌دهد و کاملا مرتبط با شغل معلمی است.

پس از ارزیابی معلمان در نظام سنجش صلاحیت، برای آنها گواهینامه صادر می شود و البته هر چند سال یک بار به روز خواهد شد، این گواهینامه معلمان را در امتیازهای رتبه‌بندی طبقه‌بندی می‌کند و در ادامه مزایایی همچون کسب پست‌های مدیریتی، شرکت در آزمون‌هایی مانند خارج از کشور یا حضور در گروه‌های آموزشی را برای آنها به همراه دارد.

245109